Wiadomości OZE Brak miejsca na drzewa w mieście to nie wymówka. Kolejny wiadukt z drzewami powstaje w dzielnicy biurowej w Chinach! 27 grudnia 2018 Wiadomości OZE Brak miejsca na drzewa w mieście to nie wymówka. Kolejny wiadukt z drzewami powstaje w dzielnicy biurowej w Chinach! 27 grudnia 2018 Przeczytaj także Energetyka Czy to detronizacja litu w branży baterii? Naukowcy opracowali baterię sodową zdolną do naładowania w kilka sekund Od lat producenci akumulatorów bez powodzeń poszukiwali techniki umożliwiającej ekspresowe naładowanie baterii. Dziś wydaje się to bliższe niż kiedykolwiek wcześniej. … Ekologia Ekologia coraz częściej decyduje w lokalnej polityce. Przykład z Bystrej Mieszkańcy Bystrej, sielankowego zakątka Beskidu Żywieckiego, nie zgodzili się na zabudowę terenów zielonych. Swój bunt wyrazili podczas niedawnych wyborów samorządowych. Wójt Gminy Wilkowice, Janusz Zemanek, był jedynym startującym kandydatem, a mimo tego – nie otrzymał wymaganej połowy głosów. Ponad 60% głosujących było przeciw. Powód? Pomysł zabudowy terenów zielonych w Bystrej. Chiny od lat uchodzą za pioniera w zagospodarowywaniu przestrzennym miast i wdrażaniu innowacyjnych, ekologicznych technologii urbanistycznych. Nie inaczej jest tym razem – trwają prace nad realizacją nietypowego projektu – oazy zieleni w centrum miasta na wiadukcie. Za ponad rok projekt będzie oddany do użytku publicznego. Reklama We wrześniu 2018 roku firma Rogers Stirk Harbour + Partners potwierdziła realizację nowego projektu urbanistycznego. Dzielnica biurowa Qianhai w centrum Shenzhen ma zostać wzbogacona ogromną ilością drzew. W tym wypadku jednak zieleń nie będzie sadzona przy ulicach, w parku, na skwerkach czy przy budynkach, lecz na wiadukcie o długości 1,2 km połączonym z wieloma innymi punktami komunikacyjnymi. Co oznacza nowy zielony wiadukt dla mieszkańców? Dzięki budowie wiaduktu z drzewami pozyska się nie tylko dodatkowe „zielone” płuca dla miasta, ale także doda kolejny (trzeci) poziom komunikacyjny. Pod ziemią można poruszać się koleją, na ulicach pojazdami kołowymi, a „nad ziemią” pieszo. W przeciwieństwie do Nowym Jorku, gdzie po budowie High Line Park znacznie wzrosły ceny mieszkań, w Shenzhen takie ryzyko jest dużo mniejsze, ponieważ platforma powstanie w dzielnicy biurowej. Stephen Spence, główny architekt, stwierdził, że „stworzenie serii dynamicznych i przyjaznych człowiekowi tras pomiędzy budynkami zapewni niezapomniane wrażenia, jasno określające ambicje tego rozwijającego się miasta”. Obecnie trwa etap budowy nowego „zielonego szlaku”. Wiadukt ma być oddany do użytku w 2020 roku. Podniebny ogród jest budowany od zera, a nie adaptowany na starej infrastrukturze, jak to najczęściej odbywa się w podobnych przypadkach. źródło: rsh-p.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.