Wiadomości OZE Brak miejsca na drzewa w mieście to nie wymówka. Kolejny wiadukt z drzewami powstaje w dzielnicy biurowej w Chinach! 27 grudnia 2018 Wiadomości OZE Brak miejsca na drzewa w mieście to nie wymówka. Kolejny wiadukt z drzewami powstaje w dzielnicy biurowej w Chinach! 27 grudnia 2018 Przeczytaj także Ochrona środowiska Wiemy, gdzie powstanie pierwszy w Polsce las społeczny. Lasy Państwowe podały również termin Idea lasu społecznego pojawiła się w komunikatach Ministerstwa Klimatu i Środowiska kilka tygodni temu. Teraz wiemy, gdzie najprawdopodobniej powstanie pierwszy tego typu obszar. Czym mają być lasy społeczne i jakie funkcję będą pełnić? Ile powstanie ich w całej Polsce? Gdzie będzie mieścił się pierwszy las społeczny? Ekologia Woonerfy – czym są, skąd się wzięły, gdzie można je spotkać? Współczesne miasta przechodzą wiele istotnych zmian, związanych zarówno z chęcią zmniejszenia ich negatywnego wpływu na środowisko, jak również urbanizacyjnej sprawności i łatwości w poruszaniu się. Jedną z tego typu idei jest woonerf – specjalny typ ulicy, która przy okazji jest również deptakiem, parkingiem i miejscem spotkań mieszkańców. Czym dokładnie są woonerfy i w jaki sposób mogą poprawić jakość ruchu w mieście? Chiny od lat uchodzą za pioniera w zagospodarowywaniu przestrzennym miast i wdrażaniu innowacyjnych, ekologicznych technologii urbanistycznych. Nie inaczej jest tym razem – trwają prace nad realizacją nietypowego projektu – oazy zieleni w centrum miasta na wiadukcie. Za ponad rok projekt będzie oddany do użytku publicznego. Reklama We wrześniu 2018 roku firma Rogers Stirk Harbour + Partners potwierdziła realizację nowego projektu urbanistycznego. Dzielnica biurowa Qianhai w centrum Shenzhen ma zostać wzbogacona ogromną ilością drzew. W tym wypadku jednak zieleń nie będzie sadzona przy ulicach, w parku, na skwerkach czy przy budynkach, lecz na wiadukcie o długości 1,2 km połączonym z wieloma innymi punktami komunikacyjnymi. Co oznacza nowy zielony wiadukt dla mieszkańców? Dzięki budowie wiaduktu z drzewami pozyska się nie tylko dodatkowe „zielone” płuca dla miasta, ale także doda kolejny (trzeci) poziom komunikacyjny. Pod ziemią można poruszać się koleją, na ulicach pojazdami kołowymi, a „nad ziemią” pieszo. W przeciwieństwie do Nowym Jorku, gdzie po budowie High Line Park znacznie wzrosły ceny mieszkań, w Shenzhen takie ryzyko jest dużo mniejsze, ponieważ platforma powstanie w dzielnicy biurowej. Stephen Spence, główny architekt, stwierdził, że „stworzenie serii dynamicznych i przyjaznych człowiekowi tras pomiędzy budynkami zapewni niezapomniane wrażenia, jasno określające ambicje tego rozwijającego się miasta”. Obecnie trwa etap budowy nowego „zielonego szlaku”. Wiadukt ma być oddany do użytku w 2020 roku. Podniebny ogród jest budowany od zera, a nie adaptowany na starej infrastrukturze, jak to najczęściej odbywa się w podobnych przypadkach. źródło: rsh-p.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.