Elektromobilność BYD pojawi się w Europie. Zagrozi Tesli? 21 maja 2020 Elektromobilność BYD pojawi się w Europie. Zagrozi Tesli? 21 maja 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Chiński producent aut elektrycznych BYD zapowiada wejście na rynek europejski. Na początek w ofercie znajdzie się SUV Tanga oraz luksusowa limuzyna Han. Reklama Za kilka tygodni na chińskim i europejskim rynku ma zadebiutować najnowszy model chińskiego producenta BYD – limuzyna Han. Auto ma stanowić konkurencję dla Tesli Model 3. Ceny samochodu mają utrzymać się w przedziale 45-55 tys. euro, podczas gdy Teslę Model 3 na europejskim rynku można kupić w kwocie od 39,5 tys. euro do 52,9 tys. euro w podstawowych opcjach wyposażenia. Nowy model to dobrze wyposażony, czterodrzwiowy sedan. Oprócz wersji z napędem na przednie koła o mocy 163 kW / 222 KM, niemal 5-metrowy samochod ma być dostępny także z opcją napędu na cztery koła o mocy 363 kW / 494 KM. Do „setki” auto ma się rozpędzać w mniej niż cztery sekundy. W aucie zastosowany został akumulator kasetowy, który powinien pozwolić na zasięg ponad 600 kilometrów w przypadku wersji 2WD. Han EV będzie wyposażony w samouczący się system wspomagania kierowcy DiPilot, który będzie kompatybilny z siecią 5G, dzięki czemu w bezpieczny sposób w znacznej mierze zautomatyzuje jazdę. Chiński producent wciąż nie podaje jednak szczegółów związanych z uruchomieniem europejskiej sieci dystrybucji. Zapowiada natomiast, że jeszcze w tym roku elektryczny SUV Tang EV600 zadebiutuje na rynku norweskim. Źródło: handelsblatt.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.