Elektromobilność Chiny będą drukować samochody elektryczne w technologii 3D 07 września 2018 Elektromobilność Chiny będą drukować samochody elektryczne w technologii 3D 07 września 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Chińskie podmioty We Solutions oraz Shanghai Alliance Investment planują stworzyć spółkę joint venture w Szanghaju. Celem współpracy jest realizacja projektu druku samochodów elektrycznych, a dokładnie ich nadwozia. Reklama Samochody elektryczne stają się coraz popularniejsze w Chinach, które obecnie są liderem w sprzedaży elektryków. Według We Solutions, firmy wspieranej przez miliardera Li Ka-Shinga, pojazdy z silnikami spalinowymi mogą w przyszłości całkowicie zniknąć z chińskiego rynku, a nowoczesne samochody zdominują całkowicie tamtejsze drogi. Samochody z drukowanymi nadwoziami będą na początku używane w branży taksówkarskiej, następnie zostaną wprowadzone do powszechnego użytku. Fabryka będzie mogła w skali roku wyprodukować 10 tysięcy pojazdów. Zakłady tego typu są tanie w eksploatacji i zbudowane w systemie modułowym. Wymaganą technologię drukowania zapewnia amerykańska firma Divergent 3D, która posiada 27% udziałów w WE Solutions. Przed wprowadzeniem do użytku drukowanych samochodów, elementy wykonane w technologii 3D muszą przejść różne testy wytrzymałościowe, które będą trwały do 2019 roku. Chiny są największym rynkiem motoryzacyjnym na świecie. W ubiegłym roku w tym państwie wyprodukowano ponad połowę sprzedanych na świecie samochodów elektrycznych. Oczekuje się, że do 2025 roku Chiny obejmą 53% światowego rynku elektryków. W samym 2017 roku sprzedano 724 tysiące samochodów elektrycznych w tym państwie. We Solutions nie jest jedyną firmą na świecie planującą produkcję drukowanych samochodów w Chinach. W marcu bieżącego roku start-up X Electric Vehicle (XEV) ogłosił plany wydrukowania pojazdu do połowy 2019 roku. Oczekuje się, że model LSEV będzie kosztował 60 tysięcy juanów. Maksymalna prędkość pojazdu będzie wynosiła 70 km/h, na jednym ładowaniu elektryk przejedzie 150 km. Źródło: electrove.com, elektrovesti.net, divergent3d.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.