Elektromobilność Chiny będą drukować samochody elektryczne w technologii 3D 07 września 2018 Elektromobilność Chiny będą drukować samochody elektryczne w technologii 3D 07 września 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Otwarto największe centrum testów dla hyperloopa w Europie. Jaka jest przyszłość kontrowersyjnego pomysłu Elona Muska? Choć wokół projektu firmy Hyperloop gromadzi się coraz więcej ciemnych chmur, a widmo likwidacji zagląda w oczy inwestorom, to w ostatnim czasie pojawiły pozytywne wieści. Właśnie otwarto najdłuższy w Europie tunel do badań nad technologią hyperloop. Obiekt liczy 420 metrów i znajduje się niedaleko holenderskiego miasta Veendam. Informacja na nowo rozpala wyobraźnie badaczy i pracowników europejskiego oddziału firmy, którzy obiecują podróż z Amsterdamu do Barcelony w ciągu zaledwie 8 kwadransów. Elektromobilność Ładowarki do elektrycznych hulajnóg i rowerów zasilane… słońcem Stale rozwijający się sektor elektromobilności rodzi różne potrzeby, a także odpowiadające im innowacje. Jedną z nich jest wynalazek niemieckiej firmy Domum, która stworzyła system do parkowania elektrycznych hulajnóg i rowerów będący jednocześnie ładowarką. Urządzenie zasilane jest panelami słonecznymi. Chińskie podmioty We Solutions oraz Shanghai Alliance Investment planują stworzyć spółkę joint venture w Szanghaju. Celem współpracy jest realizacja projektu druku samochodów elektrycznych, a dokładnie ich nadwozia. Reklama Samochody elektryczne stają się coraz popularniejsze w Chinach, które obecnie są liderem w sprzedaży elektryków. Według We Solutions, firmy wspieranej przez miliardera Li Ka-Shinga, pojazdy z silnikami spalinowymi mogą w przyszłości całkowicie zniknąć z chińskiego rynku, a nowoczesne samochody zdominują całkowicie tamtejsze drogi. Samochody z drukowanymi nadwoziami będą na początku używane w branży taksówkarskiej, następnie zostaną wprowadzone do powszechnego użytku. Fabryka będzie mogła w skali roku wyprodukować 10 tysięcy pojazdów. Zakłady tego typu są tanie w eksploatacji i zbudowane w systemie modułowym. Wymaganą technologię drukowania zapewnia amerykańska firma Divergent 3D, która posiada 27% udziałów w WE Solutions. Przed wprowadzeniem do użytku drukowanych samochodów, elementy wykonane w technologii 3D muszą przejść różne testy wytrzymałościowe, które będą trwały do 2019 roku. Chiny są największym rynkiem motoryzacyjnym na świecie. W ubiegłym roku w tym państwie wyprodukowano ponad połowę sprzedanych na świecie samochodów elektrycznych. Oczekuje się, że do 2025 roku Chiny obejmą 53% światowego rynku elektryków. W samym 2017 roku sprzedano 724 tysiące samochodów elektrycznych w tym państwie. We Solutions nie jest jedyną firmą na świecie planującą produkcję drukowanych samochodów w Chinach. W marcu bieżącego roku start-up X Electric Vehicle (XEV) ogłosił plany wydrukowania pojazdu do połowy 2019 roku. Oczekuje się, że model LSEV będzie kosztował 60 tysięcy juanów. Maksymalna prędkość pojazdu będzie wynosiła 70 km/h, na jednym ładowaniu elektryk przejedzie 150 km. Źródło: electrove.com, elektrovesti.net, divergent3d.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.