Wiadomości OZE Ciężarówki w UE czeka 30% redukcja emisji CO2 21 maja 2018 Wiadomości OZE Ciężarówki w UE czeka 30% redukcja emisji CO2 21 maja 2018 Przeczytaj także Ekologia Gdzie pływa najwięcej śmieci? Oto najbardziej zanieczyszczone wody świata Eksperci z Międzynarodowego Instytutu Stosowanej Analizy Systemów (IIASA) postanowili sprawdzić, które lądowe zbiorniki i cieki wodne są najbardziej zanieczyszczone odpadami pochodzenia ludzkiego. Wyniki badania nie tylko wskazały obszary z największym poziomem śmieci w wodzie, ale także ujawniły problemy w dotychczas stosowanych rozwiązaniach. Elektromobilność Będzie 60 milionów więcej. Czy Polacy są zainteresowani dotacjami w ramach tego programu? Budżet programu “Mój Elektryk”, wspierającego zakup samochodów elektrycznych, zwiększył się z 900 do 960 milionów złotych. Czym jest ten rządowy program i kto może liczyć na wsparcie? Według źródeł agencji Reuters, Unia Europejska planuje wprowadzić redukcję emisji dwutlenku węgla przez samochody ciężarowe na terenach wspólnoty o 30% do 2030 roku. Unia stawia na politykę klimatyczną i zauważa, że ograniczenia zanieczyszczeń powinny dotyczyć nie tylko samochodów osobowych, ale każdego rodzaju transportu. Cel redukcji będzie pierwszą poważną zmianą w UE w odniesieniu do transportu ciężarowego, który jest odpowiedzialny za około 20% emisji w Europie. Obecnie na terenie wspólnoty nie są nałożone żadne limity na ciężarówki w przeciwieństwie do np. Stanów Zjednoczonych, Kanady, Japonii czy Chin. Reklama Komisja Europejska zaproponuje prawdopodobnie cel pośredni redukcji emisji na poziomie 15% oraz wprowadzi mnóstwo programów wspierających dla branży oraz system zachęt dla kredytodawców. UE chce pomóc przede wszystkim podmiotom w sferze finansowej, ponieważ wymiana floty albo jej modernizacja wiąże się z dużymi nakładami pieniężnymi. 30% cel redukcji pozwoliłby zmniejszyć emisję CO2 o 54 miliony ton w latach 2020-2030. Według szacunków Komisji taką ilość zanieczyszczeń rocznie wytwarza np. Szwecja. Europejski komisarz ds. klimatu – Miguel Arias Canete, od kilku miesięcy brał udział w spotkaniach z przedstawicielami branży motoryzacyjnej i środowiskowej. Według komunikatu Stowarzyszenie Europejskich Producentów Samochodów (ACEA) branża motoryzacyjny lobbowała za 20% redukcją CO2 w latach 2019-2030 z celem pośrednim na poziomie 7% do 2025 roku. Źródła: Reuters, Transport&Environment Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.