Wiadomości OZE Ciężarówki w UE czeka 30% redukcja emisji CO2 21 maja 2018 Wiadomości OZE Ciężarówki w UE czeka 30% redukcja emisji CO2 21 maja 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Według źródeł agencji Reuters, Unia Europejska planuje wprowadzić redukcję emisji dwutlenku węgla przez samochody ciężarowe na terenach wspólnoty o 30% do 2030 roku. Unia stawia na politykę klimatyczną i zauważa, że ograniczenia zanieczyszczeń powinny dotyczyć nie tylko samochodów osobowych, ale każdego rodzaju transportu. Cel redukcji będzie pierwszą poważną zmianą w UE w odniesieniu do transportu ciężarowego, który jest odpowiedzialny za około 20% emisji w Europie. Obecnie na terenie wspólnoty nie są nałożone żadne limity na ciężarówki w przeciwieństwie do np. Stanów Zjednoczonych, Kanady, Japonii czy Chin. Reklama Komisja Europejska zaproponuje prawdopodobnie cel pośredni redukcji emisji na poziomie 15% oraz wprowadzi mnóstwo programów wspierających dla branży oraz system zachęt dla kredytodawców. UE chce pomóc przede wszystkim podmiotom w sferze finansowej, ponieważ wymiana floty albo jej modernizacja wiąże się z dużymi nakładami pieniężnymi. 30% cel redukcji pozwoliłby zmniejszyć emisję CO2 o 54 miliony ton w latach 2020-2030. Według szacunków Komisji taką ilość zanieczyszczeń rocznie wytwarza np. Szwecja. Europejski komisarz ds. klimatu – Miguel Arias Canete, od kilku miesięcy brał udział w spotkaniach z przedstawicielami branży motoryzacyjnej i środowiskowej. Według komunikatu Stowarzyszenie Europejskich Producentów Samochodów (ACEA) branża motoryzacyjny lobbowała za 20% redukcją CO2 w latach 2019-2030 z celem pośrednim na poziomie 7% do 2025 roku. Źródła: Reuters, Transport&Environment Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.