Elektromobilność CityQ – pojazd elektryczny pomiędzy rowerem a autem 03 stycznia 2021 Elektromobilność CityQ – pojazd elektryczny pomiędzy rowerem a autem 03 stycznia 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Tych pojazdów SCT w Warszawie nie dotyczy. Sprawdź, czy możesz wjechać Minął niecały miesiąc od wejścia w życie pierwszej w Polsce Strefy Czystego Transportu. Do obszaru w centrum Warszawy nie mogą wjechać niektóre auta spalinowe, w zależności od tego kiedy zostały wyprodukowane lub jakie normy emisji spełniają. Niektóre pojazdy mogą być jednak wyłączone spod tych zasad na pewnych warunkach. Kogo dotyczą te uprawnienia i jak je zdobyć? Elektromobilność Polski rynek e-mobility na plusie w I połowie roku Według danych z końca czerwca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 69 020 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 12 307 szt. (tj. o 7% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. CityQ to niskoemisyjny, komfortowy e-rower lub, jak kto woli, elektryczny rower samochodowy. Jego zaletą jest to, że ochroni nas podczas gorszych warunków pogodowych. Być może ten argument przekonana tych dotąd niezdecydowanych, aby z samochodu przesiąść się na… rower. Reklama CityQ to elektryczny rower, który chroni zarówno nasze głowy przed deszczem, wichurą, czy gradem, jak i ma neutralny wpływ na środowisko. Choć wyglądem przypomina raczej minisamochód, niż rower, to pojazd dostosowany do europejskich przepisów dotyczących rowerów elektrycznych. Nowoczesny i pomysłowy Dzięki silnikowi o mocy 250 W pojazd osiąga max. prędkość 15 mil na godzinę, czyli około 24 km na godzinę. Choć prędkość nie jest zawrotna, to jest zdecydowanie wystarczająca, aby poruszać się po miejskich trasach – zgodnie z europejskimi przepisami dotyczącymi rowerów elektrycznych. Stworzenie pojazdu, będącego hybrydą auta i roweru znajduje uzasadnienie w badaniu luki pomiędzy jednymi a drugimi pojazdami. Rower dostarcza użytkownikowi pełnego komfortu jazdy – posiada drzwi, miejsce na bagaż, a nawet można w nim zamontować tylne siedzenia – np. dla dzieci. źródło: ebike tips Ekojazda z aplikacją Pojazd to dzieło Norwegów z firmy CityQ. Startup poszukuje inwestorów przed oficjalnym uruchomieniem. Niedawno podpisał umowę z UpSteam, mobilną myjnią samochodową. Dlatego też pojazd będzie wyposażony w odpowiednie środki czyszczące pojazd, takie jak odkurzacz, parownice i myjki. Jak mówi dyrektor generalny firmy UpSteam Martin Kristerson, CityQ jest zgodne z misją ekologii oraz zrównoważonego transportu. źródło: ebike tips Z kolei założyciel startupu, który wymyślił CityQ, Morten Rynning tak komentuje projekt: – Miasta potrzebują tego typu innowacji, aby zastąpić ruch samochodowy rowerowym. Tylko 30% z nas jeździ na rowerze przy złej pogodzie. CityQ sprawia, że jazda na rowerze stanie się wygodniejsza. Podobnie jak w samochodach elektrycznych, zastępujemy mechanikę oprogramowaniem. I dodał: – Podobnie jak w przypadku samochodu Tesla lub smartfona, CityQ może być naprawiany, konserwowany oraz można dodawać do niego nowe funkcje i aktualizować je. Wystarczą do tego najnowsze wersje aplikacji. CityQ trafi do sprzedaży w przyszłym roku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.