Świat Coca-Cola nie wycofa plastikowych butelek 27 stycznia 2020 Świat Coca-Cola nie wycofa plastikowych butelek 27 stycznia 2020 Przeczytaj także Wiadomości OZE “Rewolucja energetyczna” czy cenzura? Donald Trump usuwa informacje o globalnym ociepleniu “Nowa rewolucja energetyczna”, “kres wojny z węglem” i… usunięcie informacji o globalnym ociepleniu ze stron rządowych Białego Domu. Tak przejawia się nowa wizja Donalda Trumpa, tuż po zaprzysiężeniu na 47. prezydenta Stanów Zjednoczonych. Elektromobilność PKP zakupiło piętrowe elektryczne pociągi – jadą nawet 200km/h! PKP ogłosiło przetarg na zakup elektrycznych pociągów piętrowych. Pojazdy mają zwiększyć konkurencyjność polskiego przewoźnika i podnieść komfort kolejowych podróży. Kiedy możemy spodziewać się rewolucji na polskich torach? Podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos, przedstawicielka koncernu Coca-Cola poinformowała, że firma nie zrezygnuje z plastikowych opakowań. Marka, która rocznie produkuje ponad 3 mln ton plastiku, swoją decyzje motywuje wygodą klientów. Reklama Coca-Cola zostaje przy plastikowych butelkach Według szacunków, Coca-Cola produkuje ok. 200 tys. plastikowych butelek na minutę. W 2019 roku koncern został uznany przez organizację charytatywną Break Free from Plastic za najbardziej zanieczyszczającą środowisko firmę na świecie. Podczas 50 Światowego Forum Ekonomicznego w Davos Bea Perez, szefowa firmy ds. zrównoważonego rozwoju poinformowała, że firma nie ograniczy produkcji plastikowych opakowań. – Z naszych badań wynika, że nasi odbiorcy cenią sobie plastikowe butelki m.in. dlatego, że mogą być użyte ponownie i ze względu na ich minimalną masę (…). Jednocześnie wszyscy zdajemy sobie sprawę, że nasza firma musi stać się bardziej przyjazna środowisku – powiedziała Perez. Według zapowiedzi Perez, Coca-Cola wyznaczyła sobie kilka celów, które mają ograniczyć jej negatywny wpływ na środowisko naturalne. Jeden z nich zakłada, że do 2030 roku połowa materiałów wykorzystywanych do produkcji plastikowych opakowań będzie pochodziła z recyklingu. Koncern zapowiedział również podjęcie współpracy z organizacjami pozarządowymi na całym świecie, które zajmują się oczyszczaniem środowiska ze śmieci i odpadów. Organizacja Break Free From Plastic przeprowadziła niezależną kontrolę, której celem było skatalogowanie plastiku zalegającego w różnych częściach świata. Drugi rok z rzędu, tytuł najbardziej zanieczyszczającej marki w globalnym audycie odpadów uzyskała Coca-Cola. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.