Wiadomości OZE Coca-Cola wsparła akcję „Zielona wstążka #DlaPlanety” w walce z plastikiem 27 czerwca 2018 Wiadomości OZE Coca-Cola wsparła akcję „Zielona wstążka #DlaPlanety” w walce z plastikiem 27 czerwca 2018 Przeczytaj także Wiadomości OZE Czy Polskę czeka rowerowa rewolucja? Unia chce nam w tym pomóc Rewolucji rowerowej pomogły przede wszystkim kryzysy paliwowe, które nawiedziły Europę w latach 70. XX wieku. Jednak masowe przesiadanie się Duńczyków i Holendrów na jednoślady nie byłoby możliwe bez tworzenia miast przyjaznych rowerzystom. Na początku kwietnia liderzy Unii Europejskiej przyjęli deklarację, która ma być kołem zamachowym europejskiej rewolucji rowerowej. Wiadomości OZE Gdzie wymiana pieców węglowych przebiega najlepiej? Polski Alarm Smogowy opublikował ranking najaktywniejszych gmin w Programie Czyste Powietrze od początku jego funkcjonowania. Kluczem do sukcesu jest aktywna postawa samorządów, które wspomagają mieszkańców w transformacji. Od czasu wprowadzenia programu obserwujemy poprawę jakości powietrza w wielu gminach. Do walki z nadmierną produkcją plastiku coraz chętniej włączają się wielkie koncerny. Jednym z nich jest Coca-Cola, która niedawno wsparła akcję Zielona wstążka #DlaPlanety. Jej cel to zachęcenie do redukcji wytwarzania plastikowych odpadów. Reklama Marka dołączyła do akcji w związku ze Światowym Dniem Środowiska, który obchodzony jest 5 czerwca. Właśnie wtedy osoby zaangażowane w kampanię przypinają zielone wstążki – symbolizujące walkę o ochronę środowiska – oraz zachęcają innych nie tylko do noszenia tych charakterystycznych przypinek, ale także do zwiększenia świadomości na temat środowiska naturalnego. Dzień wcześniej, 4 czerwca, wiele budynków na świecie pokrywa zielona iluminacja symbolizująca Światowy Dzień Środowiska. W tym roku w Polsce na zielono podświetlono m.in. Pałac Kultury i Nauki w Warszawie. „Między 2016 a 2017 rokiem Coca-Cola zredukowała o 25% całkowitą wagę odpadów generowanych w związku ze swoją działalnością. A dzięki modernizacji linii produkcyjnych w 2016 roku nasze fabryki w Polsce zaoszczędziły 158 000 m3 wody, co odpowiada objętości 63 basenów olimpijskich. Stale pracujemy też nad ograniczeniem emisji dwutlenku węgla”, podkreślił Jaak Mikkel, dyrektor generalny Coca-Cola HBC Polska, którego wypowiedź przytoczył portal wirtualnemedia.pl. Koncern zamierza także znacząco rozszerzyć swoją działalność na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Planuje prowadzić akcje edukacyjne, a wśród swoich pracowników także konkursy, których celem jest propagowanie proekologicznych postaw. Oprócz powyższych działań Coca-Cola ma także zamiar przeorganizować swoje podejście do recyklingu plastikowych odpadów. „Jesteśmy świadomi ogromnych wyzwań związanych z zanieczyszczeniem środowiska rosnącą ilością odpadów opakowaniowych. Jako wiodący producent napojów i jednocześnie firma odpowiedzialna społecznie chcemy pomóc w jego rozwiązaniu, o czym świadczy podjęta na początku tego roku inicjatywa „World Without Waste” („Świat bez odpadów”). Zadeklarowaliśmy w niej, że do 2030 roku będziemy chcieli zebrać i poddawać recyklingowi tyle opakowań, ile wprowadzamy na rynek. Dążymy też do tego, by wszystkie nasze opakowania w 100% nadawały się do recyklingu oraz aby w każdym naszym opakowaniu 50% materiału stanowił surowiec wtórny”, dodaje Stoyan Ivanov, cytowany przez portal kierunekspozywczy.pl. Foto: flickr, Mike Mozart Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.