Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Coca-Cola wsparła akcję „Zielona wstążka #DlaPlanety” w walce z plastikiem

Coca-Cola wsparła akcję „Zielona wstążka #DlaPlanety” w walce z plastikiem

Do walki z nadmierną produkcją plastiku coraz chętniej włączają się wielkie koncerny. Jednym z nich jest Coca-Cola, która niedawno wsparła akcję Zielona wstążka #DlaPlanety. Jej cel to zachęcenie do redukcji wytwarzania plastikowych odpadów.

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Marka dołączyła do akcji w związku ze Światowym Dniem Środowiska, który obchodzony jest 5 czerwca. Właśnie wtedy osoby zaangażowane w kampanię przypinają zielone wstążki – symbolizujące walkę o ochronę środowiska – oraz zachęcają innych nie tylko do noszenia tych charakterystycznych przypinek, ale także do zwiększenia świadomości na temat środowiska naturalnego. Dzień wcześniej, 4 czerwca, wiele budynków na świecie pokrywa zielona iluminacja symbolizująca Światowy Dzień Środowiska. W tym roku w Polsce na zielono podświetlono m.in. Pałac Kultury i Nauki w Warszawie.

Między 2016 a 2017 rokiem Coca-Cola zredukowała o 25% całkowitą wagę odpadów generowanych w związku ze swoją działalnością. A dzięki modernizacji linii produkcyjnych w 2016 roku nasze fabryki w Polsce zaoszczędziły 158 000 m3 wody, co odpowiada objętości 63 basenów olimpijskich. Stale pracujemy też nad ograniczeniem emisji dwutlenku węgla”, podkreślił Jaak Mikkel, dyrektor generalny Coca-Cola HBC Polska, którego wypowiedź przytoczył portal wirtualnemedia.pl.

Koncern zamierza także znacząco rozszerzyć swoją działalność na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Planuje prowadzić akcje edukacyjne, a wśród swoich pracowników także konkursy, których celem jest propagowanie proekologicznych postaw. Oprócz powyższych działań Coca-Cola ma także zamiar przeorganizować swoje podejście do recyklingu plastikowych odpadów.

Jesteśmy świadomi ogromnych wyzwań związanych z zanieczyszczeniem środowiska rosnącą ilością odpadów opakowaniowych. Jako wiodący producent napojów i jednocześnie firma odpowiedzialna społecznie chcemy pomóc w jego rozwiązaniu, o czym świadczy podjęta na początku tego roku inicjatywa „World Without Waste” („Świat bez odpadów”). Zadeklarowaliśmy w niej, że do 2030 roku będziemy chcieli zebrać i poddawać recyklingowi tyle opakowań, ile wprowadzamy na rynek. Dążymy też do tego, by wszystkie nasze opakowania w 100% nadawały się do recyklingu oraz aby w każdym naszym opakowaniu 50% materiału stanowił surowiec wtórny”, dodaje Stoyan Ivanov, cytowany przez portal kierunekspozywczy.pl.

Foto: flickr, Mike Mozart

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.