Elektromobilność DHL Express bije na głowę konkurentów. Pierwsze elektryczne samoloty towarowe! 06 sierpnia 2021 Elektromobilność DHL Express bije na głowę konkurentów. Pierwsze elektryczne samoloty towarowe! 06 sierpnia 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Auto na wynajem – czy ma szansę stać się alternatywą dla zakupu samochodu? Auto na wynajem, które zastąpiłoby zakup samochodu – czy jest szansa na wprowadzenie takiego rozwiązania w Polsce? Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Pierwsze w pełni elektryczne samoloty towarowe we flocie DHL Express. Jest to pierwsza na świecie zeroemisyjna sieć logistyczna. To nie koniec założeń strategii zrównoważonego rozwoju, realizowanej przez grupę Deutsche Post DHL. Reklama Zamówienie na wielką skalę Firma DHL Express jako pierwsza na świecie zamówiła dwanaście w pełni elektrycznych samolotów towarowych „Alice” firmy Eviation. Firma ma otrzymać zeroemisyjne samoloty w 2024 roku. Elektryfikacja floty (powietrznej i naziemnej) to tylko jedno z założeń strategii zrównoważonego rozwoju, realizowanej przez DHL Express. Do 2050 roku planują całkowitą dekarbonizację swojej działalności. Tesla sprzedała Maxwell Technologies! Specyfikacja Samolotów Samolot może być obsługiwany przez jednego pilota, a ładowanie niezbędne dla godzinnego lotu potrwa maksymalnie 30 minut. To nie jedyne zalety nowo zamówionej floty powietrznej. Proces ładowania może odbywać się podczas operacji załadunku i rozładunku, dzięki czemu firma generuje spora oszczędność czasu oraz ma gwarancję, że przesyłki zostaną dostarczone do klientów na czas. Samolot może maksymalnie przewieźć 1 200 kg ładunku, a jego zasięg wynosi do 815 km. Oprogramowanie pokładowe stale monitoruje wydajność lotu, aby zapewnić optymalne wyniki, więc model znakomicie nadaje się do obsługi tras dowozowych. Kolejnym atutem samolotów jest to, że wymagają zdecydowanie mniejszych inwestycji w infrastrukturę stacji. „Alice” będzie funkcjonować we wszystkich środowiskach obsługiwanych obecnie przez samoloty tłokowe i turbinowe. Pierwszy lot prawdopodobnie odbędzie się jeszcze w tym roku. Dekarbonizacja działalności Dekarbonizacja działalności to jeden z głównych filarów strategii Grupy Deutsche Post DHL na rzecz zrównoważonego rozwoju. W kwietniu tego roku. DHL Express zakupił 100 w pełni elektrycznych samochodów dostawczych, a do 2030 roku planuje powiększyć swoją flotę w Europie o ponad 14 000 takich pojazdów. Podjęte działania mają przybliżyć Grupę DHL do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla w 2050 roku. Oprócz elektryfikacji floty, Grupa inwestuje między innymi w zrównoważone paliwa lotnicze i budynki neutralne dla klimatu. Bardzo poważnie traktujemy kwestie związane z minimalizacją wpływu naszej działalności na środowisko naturalne, dlatego elektryfikacja każdego rodzaju transportu odgrywa dla nas kluczową rolę. Aby to osiągnąć do 2030 r. w ramach grupy DP DHL, planujemy zainwestować 7 mld euro w projekty związane z zieloną logistyką, a 60 proc. naszej floty mają stanowić pojazdy elektryczne. Zamówienie dwunastu innowacyjnych na skalę światową samolotów elektrycznych czyni DHL Express nie tylko liderem ekologicznych rozwiązań logistycznych, ale też pokazuje, w jakim kierunku będzie się rozwijać cała branża – mówi Edwin Osiecki, wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży w DHL Express Polska. Źródło: informacja prasowa, fot. informacja prasowa Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.