Elektromobilność Tesla sprzedała Maxwell Technologies! 02 sierpnia 2021 Elektromobilność Tesla sprzedała Maxwell Technologies! 02 sierpnia 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Gdzie w Krakowie auta trują najbardziej? Mamy wyniki najnowszych badań [MAPA] Zgodnie z opublikowanym właśnie raportem Krakowskiego Alarmu Smogowego, stężenie dwutlenku azotu w Krakowie przekracza normy WHO nawet siedmiokrotnie. Ten wywołujący astmę i wpływający na naszą koncentrację szkodliwy gaz emitują starsze samochody, głównie z silnikami Diesla. Czy wprowadzenie Strefy Czystego Transportu może rozwiązać ten problem? Elektromobilność Transport stali pod napięciem. ArcelorMittal Poland testuje elektryczną ciężarówkę Pierwsze 200 ton stali trafiło do klientów ArcelorMittal Poland na kołach… elektrycznej ciężarówki! Pojazd kursował ze Śląska do Krakowa i z powrotem, a przez 5 dni pokonał łącznie trasę ponad 1000 km. Tygodniowy pilotaż pozwolił na redukcję emisji CO2 z transportu lądowego firmy o ponad 1,5 tony. To pierwszy tego typu test w ArcelorMittal w Europie. Tesla sprzedała Maxwell Technologies, którą kupiła w 2019 roku. Półtora roku temu szef Tesli, Elon Musk powiedział, że ultrakondensatory są niepotrzebne w pojazdach elektrycznych. Jego firma jedynie przyglądała się „kilku” technologiom akumulatorów firmy Maxwell, w tym procesowi suchej elektrody. Jak ta decyzja wpłynie na elektromobilność w wykonaniu Tesli? Reklama Spis treści Nietypowy ruch TesliSprzedaż spółkiCo na to Elon Musk?Technologia suchej elektrody ważniejsza niż by się mogło zdawać Nietypowy ruch Tesli Tesla przejęła kalifornijskiego producenta ultrakondensatorów w 2019 r., co skłoniło niektórych do spekulacji, że jej pojazdy elektryczne będą wykorzystywać ultrakondensatory do maksymalnego przyspieszenia. Wygląda na to, że po dwóch latach Elon Musk zmienił zdanie i sprzedał Maxwell firmie UCAP Power. Tesla zachowała jednak technologię suchej elektrody. Rewolucja w produkcji baterii. Wcale nie chodzi o Teslę! Sprzedaż spółki Producent samochodów elektrycznych w przeciwieństwie do ogłoszenia przejęcia Maxwell Technologies, nie zapowiedział oficjalnie sprzedaży firmy wśród inwestorów i opinii publicznej. Reklama Zamiast tego w komunikacie prasowym wydanym przez firmę UCAP Power (zajmującą się ultrakondensatorami) wskazano, że nabyła ona „markę Maxwell i firmę Maxwell Technologies Korea, a także inne aktywa od Maxwell Technologies”. W szczegółach ukrywany był fakt, że Tesla wciąż trzyma się kluczowej technologii Maxwell, a mianowicie metodologii procesu wykorzystującego suchą baterię (DBE). Recykling baterii pojazdów EV: klucz do zrównoważonej elektromobilności Co na to Elon Musk? Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, potwierdził sprzedaż w serii “tweetów” w mediach społecznościowych, podkreślił również ironię sprzedaży technologii, którą osobiście zbadał. Musk powiedział, że bateria litowo-jonowa poniekąd „pokrywa się” z technologią kondensatorów Maxwella. Drugi tweet potwierdził, że element suchej elektrody, o którym mówiła firma Muska podczas Dnia Baterii 2020, wejdzie w skład nowej generacji ogniw i które firma planuje wprowadzić na rynek. Technologia suchej elektrody ważniejsza niż by się mogło zdawać Musk, w podkaście prowadzonym przez Third Row Tesla w styczniu ubiegłego roku, powiedział, że ultrakondensatory są niepotrzebne w pojazdach elektrycznych. W czasie podcastu Musk przyznał, że jego firma przygląda się „kilku” technologiom akumulatorów firmy Maxwell, w tym procesowi suchej elektrody: – To poważna sprawa. Maxwell ma wiele technologii, które jeśli zostaną zastosowane we właściwy sposób, mogą mieć bardzo duży wpływ – powiedział Elon Musk. W odpowiedzi na bezpośrednie pytanie w podcaście Musk potwierdził, że technologia suchej elektrody może być „większą sprawą, niż mogłoby się wydawać”. Źródło: pv-magazine.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.