Elektromobilność Tesla sprzedała Maxwell Technologies! 02 sierpnia 2021 Elektromobilność Tesla sprzedała Maxwell Technologies! 02 sierpnia 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Tych pojazdów SCT w Warszawie nie dotyczy. Sprawdź, czy możesz wjechać Minął niecały miesiąc od wejścia w życie pierwszej w Polsce Strefy Czystego Transportu. Do obszaru w centrum Warszawy nie mogą wjechać niektóre auta spalinowe, w zależności od tego kiedy zostały wyprodukowane lub jakie normy emisji spełniają. Niektóre pojazdy mogą być jednak wyłączone spod tych zasad na pewnych warunkach. Kogo dotyczą te uprawnienia i jak je zdobyć? Elektromobilność Polski rynek e-mobility na plusie w I połowie roku Według danych z końca czerwca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 69 020 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 12 307 szt. (tj. o 7% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Tesla sprzedała Maxwell Technologies, którą kupiła w 2019 roku. Półtora roku temu szef Tesli, Elon Musk powiedział, że ultrakondensatory są niepotrzebne w pojazdach elektrycznych. Jego firma jedynie przyglądała się „kilku” technologiom akumulatorów firmy Maxwell, w tym procesowi suchej elektrody. Jak ta decyzja wpłynie na elektromobilność w wykonaniu Tesli? Reklama Spis treści Nietypowy ruch TesliSprzedaż spółkiCo na to Elon Musk?Technologia suchej elektrody ważniejsza niż by się mogło zdawać Nietypowy ruch Tesli Tesla przejęła kalifornijskiego producenta ultrakondensatorów w 2019 r., co skłoniło niektórych do spekulacji, że jej pojazdy elektryczne będą wykorzystywać ultrakondensatory do maksymalnego przyspieszenia. Wygląda na to, że po dwóch latach Elon Musk zmienił zdanie i sprzedał Maxwell firmie UCAP Power. Tesla zachowała jednak technologię suchej elektrody. Rewolucja w produkcji baterii. Wcale nie chodzi o Teslę! Sprzedaż spółki Producent samochodów elektrycznych w przeciwieństwie do ogłoszenia przejęcia Maxwell Technologies, nie zapowiedział oficjalnie sprzedaży firmy wśród inwestorów i opinii publicznej. Zamiast tego w komunikacie prasowym wydanym przez firmę UCAP Power (zajmującą się ultrakondensatorami) wskazano, że nabyła ona „markę Maxwell i firmę Maxwell Technologies Korea, a także inne aktywa od Maxwell Technologies”. W szczegółach ukrywany był fakt, że Tesla wciąż trzyma się kluczowej technologii Maxwell, a mianowicie metodologii procesu wykorzystującego suchą baterię (DBE). Recykling baterii pojazdów EV: klucz do zrównoważonej elektromobilności Co na to Elon Musk? Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, potwierdził sprzedaż w serii “tweetów” w mediach społecznościowych, podkreślił również ironię sprzedaży technologii, którą osobiście zbadał. Musk powiedział, że bateria litowo-jonowa poniekąd „pokrywa się” z technologią kondensatorów Maxwella. Drugi tweet potwierdził, że element suchej elektrody, o którym mówiła firma Muska podczas Dnia Baterii 2020, wejdzie w skład nowej generacji ogniw i które firma planuje wprowadzić na rynek. Technologia suchej elektrody ważniejsza niż by się mogło zdawać Musk, w podkaście prowadzonym przez Third Row Tesla w styczniu ubiegłego roku, powiedział, że ultrakondensatory są niepotrzebne w pojazdach elektrycznych. W czasie podcastu Musk przyznał, że jego firma przygląda się „kilku” technologiom akumulatorów firmy Maxwell, w tym procesowi suchej elektrody: – To poważna sprawa. Maxwell ma wiele technologii, które jeśli zostaną zastosowane we właściwy sposób, mogą mieć bardzo duży wpływ – powiedział Elon Musk. W odpowiedzi na bezpośrednie pytanie w podcaście Musk potwierdził, że technologia suchej elektrody może być „większą sprawą, niż mogłoby się wydawać”. Źródło: pv-magazine.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.