Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

DHL zostało partnerem logistycznym Jaguar I-PACE eTROPHY

DHL zostało partnerem logistycznym Jaguar I-PACE eTROPHY

DHL podjęło współpracę z Jaguar Racing w charakterze globalnego partnera logistycznego w zakresie obsługi serii wyścigowej Jaguar I-PACE eTROPHY. Jaguar I-PACE to pierwszy w ofercie tego producenta całkowicie elektryczny samochód, który posiada swoją wersję rajdową, a Jaguar I-PACE eTROPHY to z kolei pierwsza seria wyścigowa w formule E FIA ABB wyłącznie dla samochodów elektrycznych.

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Zgodnie z ogłoszoną umową DHL będzie odpowiedzialne za zaplecze logistyczne oraz za organizowanie transportu wszystkich pojazdów uczestniczących w wyścigach, garaży, części zamiennych, wyposażenia technicznego oraz systemów ładowania produkowanych przez innego partnera Jaguara – koncern ABB.

We wrześniu 2017 roku organizatorzy poinformowali o zatwierdzeniu Jaguar I-PACE eTROPHY. Zgodnie z zapowiedzią pod koniec ubiegłego roku zaczął się pierwszy sezon nowej formuły, w którego trakcie odbyły się wyścigi łącznie w dziewięciu różnych krajach. Są to pierwsze wyścigowe mistrzostwa produkowanych seryjnie całkowicie elektrycznych samochodów. Pierwszy rajd odbył się w grudniu 2018 roku w Arabii Saudyjskiej na terenie historycznego miasta Ad-Dirijja. Z kolei tegoroczne finały mają się odbyć w Meksyku.

Jak czytamy w oficjalnym komunikacie przewoźnika, oba przedsiębiorstwa współpracują ze sobą od przeszło dwudziestu lat. Niemniej to przedsięwzięcie wymagało od nich opracowania nowej, odpowiedniej strategii i zaangażowania różnych środków transportu. Na swojej stronie internetowej DHL podkreśla, że posiada ponad 35-letnie doświadczenie w logistyce dla sportów motorowych. Udział przewoźnika zaowocował m.in. tym, że fracht lotniczy udało się zrealizować za pomocą jednego nowoczesnego Boeinga 747-800 zamiast dwóch innych samolotów.

DHL podkreślił swoje starania w zakresie ograniczania śladu węglowego i dążenia do minimalizowania ilości zanieczyszczeń emitowanych przez jego flotę. Niemiecki przewoźnik, największa tego typu spółka na świecie, jest zaangażowany w ochronę środowiska przy pomocy nowych technologii co najmniej od 2007 roku. Wówczas rozpoczął program „GoGreen”, w którym zadeklarował redukcję ilości emitowanych przez wszystkie swoje pojazdy spalin. Pierwotnie miała to być redukcja o 30% do 2020 roku.

W roku ubiegłym poinformowano o kolejnym etapie programu, czyli obniżeniu emisji o 70% do roku 2025. W ramach realizacji tego planu w USA i Nowej Zelandii wprowadzono elektryczne samochody dostawcze, a na całym świecie rozwiązania organizacyjne w zakresie świadczonych usług (m.in. paczkomaty i możliwości odbioru w punktach logistycznych). DHL zapowiada pełne przejście na technologie bezemisyjne do 2050 roku.

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.