Wiadomości OZE E.Leclerc wycofuje plastikowe artykuły jednorazowego użytku 11 października 2018 Wiadomości OZE E.Leclerc wycofuje plastikowe artykuły jednorazowego użytku 11 października 2018 Przeczytaj także Polska Zielone miliardy przepadły – NIK ujawnia szokujące fakty Najwyższa Izba Kontroli przedstawiła raport, z którego wynika, że ponad 70 mld złotych ze sprzedaży ETS-ów… rozpłynęło się w ogólnym budżecie państwa. Kontrola wykazała nieprawidłowości w systemie raportowania do KE, procedowaniu wniosków w ramach programu “Mój Prąd” i brak kontroli wewnętrznych w Ministerstwie Klimatu i Środowiska. Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Wielkie sieci handlowe sukcesywnie wycofują ze swojego asortymentu plastikowe przedmioty jednorazowego użytku. Proekologiczne zmiany mające na celu eliminację nadmiaru plastiku wprowadzają już m.in. Kaufland i Carrefour, a także sieć kawiarni Starbucks. Powyższe grono powiększyło się niedawno o kolejnego przedstawiciela – francuską sieć hipermarketów E.Leclerc. Reklama Grupa E.Leclerc zakomunikowała, że planuje wycofać ze sprzedaży plastikowe artykuły jednorazowego użytku, takie jak: talerzyki, sztućce, kubki, a także słomki i patyczki do uszu. Planowane zmiany zostaną wprowadzone w sklepach sieci w Polsce do 2020 roku. Prawdopodobnie plastikowe artykuły zastąpią odpowiedniki z przyjaznej dla środowiska tektury. „Decydując się na ten krok, pokazujemy, że nie tylko reagujemy na wzrost świadomości konsumenckiej, ale chcemy również uczestniczyć w jej budowaniu. Wierzymy, że dzięki tej decyzji wpłyniemy na postawy naszych klientów oraz w konsekwencji – na zmniejszenie zanieczyszczenia mórz i oceanów”, podkreślił Jean-Philippe Magré, prezes zarządu sieci handlowej E.Leclerc Polska, przywoływany przez portal wirtualnemedia.pl. Równocześnie sieć będzie rozwijała swoją ofertę związaną ze zdrową żywnością – zmiany dotkną przede wszystkim marek własnych. Oprócz poszerzenia asortymentu skierowanego do osób preferujących kuchnię roślinną lub cierpiących na nietolerancję glutenu, E.Leclerc rozszerzy ofertę ekologicznej chemii gospodarczej. Powyższe działanie stanowi reakcję na przeprowadzone na zlecenie francuskiej sieci badania Nielsena, dotyczące preferencji konsumenckich Polaków. Wynika z nich, że polscy klienci w porównaniu do pozostałych mieszkańców Europy są bardziej świadomi znaczenia zdrowego odżywiania, a dwóch na trzech jest w stanie zapłacić więcej za produkty ekologiczne, pozbawione barwników i sztucznych dodatków. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.