Elektromobilność EBI chce inwestować w przemysł bateryjny 29 maja 2020 Elektromobilność EBI chce inwestować w przemysł bateryjny 29 maja 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Europejski Bank Inwestycyjny jest gotów przekazać wsparcie na rozwój przemysłu związanego z magazynowaniem energii bateriami do samochodów elektrycznych. Mowa o nawet miliardzie euro jeszcze w tym roku. Do tej pory na ten cel EBI przekazał 950 mln na inwestycje o łącznej wartości 4,7 mld €. Rozwój przemysłu bateryjnego na Starym Kontynencie wspiera Komisja Europejska. Do 2025 roku europejski rynek akumulatorów może osiągnąć wartość ćwierć miliarda euro, a popyt na tego typu urządzenia może wynieść nawet 200 GWh – 1/3 prognozowanego globalnego popytu. W chwili obecnej potencjał produkcyjny wynosi jednak około 50 GWh, tak jak w przypadku USA, podczas gdy w Azji mowa o 450 GWh. Reklama Inwestycje bateryjne w Polsce W tym roku, w marcu EBI przyznało między innymi 480 mln euro kredytu na rozbudowę fabryki LG Chem pod Wrocławiem. Dzięki temu wsparciu, placówka będzie mogła osiągnąć zdolności produkcyjne rzędu 35 GWh – ponad 500 tysięcy akumulatorów dla samochodów elektrycznych. LG Chem chce rozbudować swoje zdolności w naszym kraju nawet do 65 GWh. Miejsca pracy w przemyśle magazynów energii Zatrudnienie przy produkcji baterii w całej UE szacuje się na około 30 tys. ludzi w 14 krajach – większość znajduje się w Polsce. W minionym roku odnotowano u nas najwyższy eksport akumulatorów litowo-jonowych wśród wszystkich krajów członkowskich. Ten rezultat zawdzięczamy koreańskim firmom. Według obliczeń Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii, w minionym roku doszło realizacji siedmiu dużych inwestycji o łącznej wartości ponad 7 mld złotych, dzięki którym pojawiło się 2,1 tys. nowych miejsc pracy. Inwestorami okazały się głównie koreańskie firmy – LG Chem, SK Hi-tech Battery Materials Poland, KET, Foosung, Enchem czy Nara Battery Engineering. Źródło: gramwzielone.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.