Elektromobilność Elektryczne „wózki” Volvo 14 grudnia 2018 Elektromobilność Elektryczne „wózki” Volvo 14 grudnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki tracą przywileje. Weto Karola Nawrockiego blokuje polską elektromobilność Pojazdy elektryczne stracą prawo do poruszania się pasem uprzywilejowanym (tzw. buspasem), na skutek prezydenckiego weta ustawy o finansowaniu transportu publicznego. Decyzja dotknie nie tylko kierowców pojazdów elektrycznych, ale również branżę elektromobilności – w tym plany testów pojazdów autonomicznych w Polsce. Nowa ustawa Karola Nawrockiego może jednak zatrzymać przywileje dla pojazdów elektrycznych, o ile zostanie uchwalona przed końcem 2025 roku. Elektromobilność Europa reaguje na chińskie oprogramowanie w autobusach. Polska zamawia 30 nowych pojazdów W Oslo wykryto, że elektryczne autobusy importowane z Chin mogą zostać zdalnie wyłączone przez producenta, co uruchomiło debatę o cyberbezpieczeństwie europejskiego transportu publicznego. W tym samym czasie Warszawa wprowadziła do użytku 18 takich pojazdów i zamówiła kolejne 30, zapewniając, że spełniają wszystkie normy i posiadają certyfikaty bezpieczeństwa. Volvo Trucks realizuje swój program elektryfikacji i aktualnie opracowuje oraz testuje kilka elektrycznych wersji swoich ciężarówek, w tym Volvo FL Electric, którą można konfigurować z różnymi pakietami akumulatorów, oraz Volvo VNR Electric. Reklama Volvo zapowiedziało, że pierwsze elektryczne ciężarówki zacznie sprzedawać już w przyszłym roku. Póki co ta szwedzka firma zaprezentowała Volvo FL Electric, czyli 16-tonową ciężarówkę, którą można konfigurować z różnymi pakietami akumulatorów o pojemności od 100 do 300 kWh i zasięgu do 200 km (186 mil). W międzyczasie Volvo Trucks przedstawiło również swoją całkowicie elektryczną śmieciarkę o zasięgu do 200 km, a we wrześniu tego roku pojawiła się również koncepcja autonomicznej ciężarówki bez kabiny dla kierowcy. Większość elektrycznych propozycji Volvo bazuje na technologii już produkowanych samochodów ciężarowych tej marki. Podobnie jest w przypadku modelu Volvo VNR Electric, który nad drogi ma trafić już w 2020 roku. „Z dumą ogłaszamy Volvo VNR Electric, zaprojektowane z myślą o miastach, które koncentrują się na zrównoważonym rozwoju i flotach operujących w ramach regionalnych operacji transportowych i dystrybucyjnych. Volvo VNR Electric wykorzystuje wszechstronność nowej serii Volvo VNR dzięki sprawdzonemu, w pełni elektrycznemu układowi napędowemu i stanowi strategiczny krok w kierunku kompleksowego ekosystemu transportowego. Miasta priorytetowo traktujące zrównoważony rozwój swoich obszarów mogą wykorzystywać zelektryfikowane rozwiązania transportowe, aby poprawić jakość powietrza i zmniejszyć hałas komunikacyjny”, komentuje koncepcję Volvo VNR Electric Peter Voorhoeve, prezes Volvo Trucks North America. Volvo nie przedstawiło jeszcze specyfikacji wspomnianego modelu, ale zapowiada jego prezentację na drogach Kalifornii w przyszłym roku. Według producenta VNR Electric trafi do sprzedaży w Ameryce Północnej już w 2020 roku. Żródło: https://electrek.co/ Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.