Elektromobilność Elektryczny Mustang Mach-E. Czy pokona w wyścigu Teslę? 24 listopada 2020 Elektromobilność Elektryczny Mustang Mach-E. Czy pokona w wyścigu Teslę? 24 listopada 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Ford podał, że Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska (The Environmental Protection Agency, EPA) potwierdziła i wystawiła certyfikat dla zasięgu nowego elektrycznego Mustanga Mach-E, który ma pojawić się u dealerów samochodowych już w grudniu. Samochód uznaje się za szczególne osiągnięcie w dziedzinie elektromobilności – ulepszona wersja pojazdu pozwala przejechać jednorazowo 300 mil, co daje aż ponad 480 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatorów. Reklama Napęd Ford Mustang Mach-E pojawi się w kilku wersjach. W pierwszej kolejności będzie można skorzystać z oferty samochodu z napędem na tylne koła, czyli RWD. Razem z wersją California Route 1, Mach-E będzie mógł przejechać 300 mil w wersji rozszerzonej lub 230 mil (370 kilometrów) w wersji podstawowej – podaje producent. W wersji AWD, czyli z napędem na wszystkie koła, znajdziemy opcję Extended-range, czyli rozszerzoną uzyskującą 270 mil (435 kilometrów) lub Standard-range, która przejdzie 211 mil (340 kilometrów). Mustang będzie posiadał także opcję OTA (over-the-air update), która pozwoli ulepszyć funkcjonowanie pojazdu i zwiększać jego wydajność. OTA pozwala na zarządzanie opcjami samochodu bezpośrednio z telefonów komórkowych i innych urządzeń mobilnych. Elektryczny Mustang Mach-E Akumulatory Wersje Extended-range Mach-E osiągają wyższe zasięgi dzięki pakietowi akumulatorów 88-kWh, natomiast wersja Standard-range Mach-E zawiera pakiet akumulatorów 68-kWh. Oba rodzaje podane są w liczbie opartej na rzeczywistej pojemności użytkowej. Jest to część ruchu Forda, zapoczątkowanego w tym roku, a jej celem jest przejrzyste informowanie o poziomach energii użytkowej. Najlepsi w wyścigu Model Y Tesli w swojej dalekosiężnej formie i napędem AWD osiągał do tej pory sukces zasięgu – 326 mil, co dawało wynik aż 525 kilometrów. Tesli również przyznano certyfikat EPA, którego z kolei nie otrzymał amerykański Lucid Air, który jak podano, może osiągać zasięg 800-1000 km. Również amerykański producent elektryków Rivian podaje, że wersja pojazdu Max Pack może generować ponad 400 mil. Rivian nie otrzymał jak na razie certyfikatu EPA. Ponadto, zarówno Rivian, jak i Lucid są droższe, niż Ford Mach-E. W wyścigu certyfikowanych samochód będą brać udział wprowadzone w najbliższym czasie: Volkswagen ID.4 o zasięgu 250 mil oraz Volvo XC40 Recharge generujące 208 mil. źródło: autoblog.com, greecarreports.com Elektryczna furgonetka pokryta wzorem graffiti Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.