Elektromobilność Elektryczna furgonetka pokryta wzorem graffiti 23 listopada 2020 Elektromobilność Elektryczna furgonetka pokryta wzorem graffiti 23 listopada 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Małopolska stawia na elektromobilność: miasta inwestują w autobusy elektryczne Wraz z wiosną zielenią się nie tylko drzewa, ale także drogi w Małopolsce dzięki inwestycjom w nisko i zeroemisyjny transport zbiorowy. Większe miasta regionu zdecydowały się sięgnąć po środki z publicznych pieniędzy i zmodernizować flotę swoich pojazdów. Takie zakupy to większe zużycie energii, ale wpisują się w europejskie plany klimatyczne. Elektromobilność Co piąty nowy samochód na świecie jest elektryczny. Rewolucja na kołach przyspiesza – ale nie wszędzie W 2024 roku sprzedaż aut elektrycznych przekroczyła 17 milionów sztuk. To nie są już dane z działu „innowacje”, ale brutalna rzeczywistość motoryzacyjna: elektryki masowo wyjeżdżają z salonów. Jak wynika z raportu Międzynarodowej Agencji Energetycznej (IEA), aż 1 na 5 nowo zarejestrowanych pojazdów na świecie to EV. Tyle tylko, że tempo tej rewolucji – choć nieodwracalne – jest bardzo nierówne. Szare samochody na zanieczyszczonych smogiem ulicach i smutni ludzie…Nie w tym wypadku! Przedstawiamy nowoczesną, ekologiczną i artystyczną wizję transportu – furgonetka marki Canoo jest zarówno zeroemisyjna, dzięki elektrycznemu napędowi, jak i kolorowa oraz przyciągająca uwagę za sprawą muralu przeniesionego ze ściany na blachę pojazdu. Reklama Z płótna na blachę Kalifornijska firma Canoo wyszła ze swoją propozycją do indywidualistów ceniących sztukę współczesną w minimalistycznym i sympatycznym wydaniu. Projekt elektrycznego samochodu powstał w siedzibie firmy w Torrance, gdzie artysta uliczny James Goldcrown wykonał niestandardowy mural. Po wykonaniu naściennego obrazu projekt został przeniesiony na odpowiednią folię, a potem oklejoną nią samochód. Richard Kim, szef projektów w Canoo, powiedział, że ideą pomysłu było uczczenie i wsparcie pomysłowych i kreatywnych artystów, których zaproszono do wyrażenia swojego ekspresyjnego potencjału na nowoczesnych, ekologicznych i elektrycznych pojazdach amerykańskiej firmy. Według Canoo, która planuje włączyć w podobną akcję także innych, zdolnych artystów z całego kraju, seria Canvas podkreśla wyjątkową koncepcję firmy, jak i indywidualizm użytkownika samochodu, ponieważ folię można łatwo ściągnąć i opatrzyć swój samochód inną, wyjątkową kompozycją. “Jeżdżący obraz” napędzany zieloną mocą Canoo podała, że swój pierwszy elektryczny model, przypuszczalnie furgonetkę, wypuści na rynek w roku 2022. Model samochodu ma mieć moc 80 kWh o jednorazowym zasięgu 250 mil, co daje ponad 400 km. Ceny oraz pozostałe szczegóły zostaną podane bliżej 2022 roku. Firma z Kalifornii chce ponadto stworzyć społeczność, która będzie działać na zasadzie podobnej do funkcjonowania Tesli – właściciel auta ma mieć dodatkowe przywileje, firma będzie naprawiać, konserwować oraz odnawiać pojazdy elektryczne. Jak twierdzi Canoo, nie będzie ona sprzedawać aut, a będzie się nimi dzielić i wypożyczać, aby każdy mógł wybrać własną estetykę elektryka, nawet nie będąc jego właścicielem. źródło i fot. główne: greencarreports.com Transport czasów pandemii. Elektryczny skuter z Dublina Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.