Transport czasów pandemii. Elektryczny skuter z Dublina

Elektromobilność jest przyszłością, a to stwierdzenie potwierdzają kolejne inicjatywy, powstające w różnych miejscach na całym świecie. Zeroemisyjne środki transportu inspirują wiele osób do założenia własnego biznesu, czy kreatywnego udoskonalenia już istniejącej technologii. Dzisiaj przedstawiamy pomysł irlandzkiego start-upu Zipp Mobility na nowoczesny skuter elektryczny.

Misja start-upu

Charlie Gleeson założył Zipp Mobility w 2019 roku w Dublinie. Od początku planował on stworzenie wypożyczalni elektrycznych skuterów, które zachęcą społeczeństwo do wybierania przyjaznych środowisku środków transportu. 

Fotowoltaika od Columbus Energy

Gleeson rozumiał, dlaczego większość osób optuje za samochodami – zakup własnego skutera to spora inwestycja, a także ryzyko, że urządzenie nie sprawdzi się, zepsuje, lub nie będzie dostatecznie komfortowe. Start-up miał umożliwić każdemu wypróbowanie elektrycznego skutera, a także przekonać do takich podróży poprzez przystępne ceny. Efektem końcowym miałaby być redukcja emisji zanieczyszczeń, a tym samym poprawa jakości zdrowia i życia w miastach. 

E-skutery pomogą Johnsonowi

Elektryczne skutery stworzone przez Zipp Mobility otrzymały właśnie akceptację brytyjskiego Departamentu Transportu na działalność w Wielkiej Brytanii. 

Przypomnijmy, że jednym z założeń planu dla środowiska Borisa Johnsona jest promocja alternatywnych sposobów poruszania się po mieście i wsparcie ekologicznych rozwiązań. Wypożyczalnia elektrycznych skuterów wydaje się być świetną odmianą dla samochodów. 

Urządzenia Zipp Mobility są teraz dostępne w całej Wielkiej Brytanii. 

Otrzymanie akceptacji od Departamentu Transportu jest niesamowicie zachęcającym potwierdzeniem tego, że cele, do których dążymy w Zipp, są wartościowe – powiedział Gleeson. Nie tylko potwierdza to bezpieczeństwo użytkowania naszego e-skutera, lecz także zapewnia, że zrównoważona produkcja, odpowiedzialność i troska o środowisko są nagradzane przez władze miast. 

Bezpieczeństwo ponad wszystko

Jak podkreśla Gleeson, główną wartością, jaką Zipp kierował się podczas projektowania e-skutera, było bezpieczeństwo użytkowników. Zapewniają to m.in. aluminiowa rama, opony bezpowietrzne, wymienna bateria, podwójne hamowanie, szeroka podstawa i nisko położony środek ciężkości. Zadbano również o ochronę przed koronawirusem. Nanoseptyczna kierownica minimalizuje ryzyko przeniesienia wirusa o 99,98%. 

Miasta potrzebują wypożyczalni e-skuterów bardziej niż kiedykolwiek ze względu na negatywny wpływ pandemii na środki publicznego transportu – stwierdził Will O’Brien, współtwórca start-upu i dodaje: – Jeśli miasta naprawdę chcą przyczynić się do redukcji emisji dwutlenku węgla również po pandemii, muszą wziąć pod uwagę alternatywne sposoby przemieszczania się, które zapewniają dystans społeczny. E-skuter jest dobrym przykładem.

Źródło: irishpost.com