Wiadomości OZE Elektryczny Volkswagen produkowany w Polsce? 23 maja 2017 Wiadomości OZE Elektryczny Volkswagen produkowany w Polsce? 23 maja 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Ochrona środowiska Trwa wielka podróż dookoła Bałtyku. Aktywiści właśnie przeszli polskie wybrzeże Ekspedycja Save The Baltic Sea to akcja, w ramach której aktywiści chcą obejść Bałtyk dookoła. Wędrówka zaczęła się 11 marca, a cała grupa właśnie zakończyła podróż wzdłuż polskiego wybrzeża. Ekspedycja spędziła dwadzieścia dni w naszym kraju, spotykając się z lokalnymi naukowcami, działaczami na rzecz środowiska i studentami, aby dowiedzieć się więcej o stanie i przyszłości polskich brzegów Bałtyku. Nowy dostawczy Volkswagen Crafter napędzany silnikiem elektrycznym prawdopodobnie będzie produkowany w Polsce. Według informacji, które ujrzały światło dzienne, jedynym konkurentem wielkopolskiej fabryki Volkswagena we Wrześni jest niemiecki Hanower. Reklama Zarząd Volkswagena kontaktował się już z przedstawicielami polskiego rządu. W planach jest produkcja silników do nowego Craftera, w tym elektrycznego — właśnie w polskiej fabryce. Fabryka w Hanowerze miałaby za to przeprowadzać potrzebne testy i badania, których rezultaty byłyby przydatne w kontekście procesu produkcyjnego w wielkopolskiej Wrześni. Dla Polski inwestycja Volkswagena jest bardzo ważna, biorąc pod uwagę chęć rozwoju szeroko pojętej elektromobilności. Według planów polskiego rządu sektor ten ma być szczególnie rozwijany, a wspomniana inwestycja VW mogłaby długofalowo pomóc w realizacji założeń. Fabryki samochodów elektrycznych w Polsce mogłyby także nieco ocieplić wizerunek Polski w Unii Europejskiej, postrzeganej jako jednego z największych trucicieli regionu. Dodatkowo, z pewnością wpłynęłoby to na zatrudnienie w województwie Wielkopolskim. Nie od dziś wiadomo, że korzystne statystyki i liczby są motorem napędowym wielu kampanii politycznych – tak więc można się spodziewać, że Volkswagen z przedstawicielami polskiego rządu finalnie dojdą do porozumienia. Gdyby elektryczne samochody dostawcze Volskwagena okazały się sukcesem nie tylko produkcyjnym, ale również sprzedażowym, mogłoby to wpłynąć także na ograniczenie emisji spalin do atmosfery. Obecnie w Polsce najbardziej popularne są samochody z silnikami wysokoprężnymi – co kłóci się z dobrą jakością powietrza. Gdyby w dłuższym okresie elektryczne samochody dostawcze zainteresowały branżę spedycyjną – nadeszłaby pozytywna rewolucja z korzyścią dla nas wszystkich. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.