Polska Energa wstrzymuje instalację liczników dwukierunkowych – prosumenci muszą poczekać 18 marca 2020 Polska Energa wstrzymuje instalację liczników dwukierunkowych – prosumenci muszą poczekać 18 marca 2020 Przeczytaj także OZE Magazyny energii w mieszkaniach są nieopłacalne. Co sprawia, że inwestycja się nie zwraca? Rosnące ceny energii elektrycznej sprawiają, że coraz więcej osób zaczyna interesować się magazynami energii jako sposobem na obniżenie rachunków za prąd. Na rynku pojawiają się firmy, które proponują sprzedaż magazynu do mieszkań lub domów pozbawionych własnych instalacji OZE. To ważne, by wiedzieć, jakie są koszty, zagrożenia i realne korzyści dla konsumentów, które mogą nie być tak atrakcyjne, jak je przedstawiają sprzedawcy. Biomasa Brykiet z łusek słonecznika i biomasa: czy to bardziej ekologiczna alternatywa dla pelletu? Znaczenie biomasy w Polsce rośnie, a w zaktualizowanym Krajowym Planie Energii i Klimatu (KPEiK) została wskazana jako kluczowy element stabilności systemu energetycznego. Jej popularność stawia jednak nowe wyzwania – rosnące ceny pelletu i kotłów oraz ryzyko nadmiernej eksploatacji lasów. Na rynku pojawiają się jednak różne ekologiczne alternatywy, które mają na celu wsparcie gospodarki o obiegu zamkniętym. Z powodu zagrożenia epidemią koronawirusa, Energa – Operator SA wstrzymuje prace związane z parametryzacją i instalacją liczników dwukierunkowych do odwołania. Sytuacja dotyczy tych, którzy mają już mikroinstalację OZE, ale jeszcze nie podłączyli ich do sieci. Reklama AKTUALIZACJA – 15.04. Energa – Operator SA jako pierwsza spółka odpowiedzialna za dystrybucję energii elektrycznej zakomunikowała o podjęciu takiej decyzji. Obecnie nie wiadomo, czy pozostali dostawcy prądu zrobią tak samo. Problem zatem dotyczy tylko klientów Energi. Komunikat Energa-Operator SA: „Z powodu SARS-CoV-2 ENERGA-OPERATOR SA z dniem 17 marca ogranicza czynności i usługi, które wymagają bezpośredniego kontaktu z Klientem. Wszystko w trosce o bezpieczeństwo zarówno klientów, jak i pracowników. Wyjątek stanowi obsługa zgłoszeń dotyczących awarii/braku zasilania i montażu nowych liczników energii elektrycznej„. „Dodatkowo Energa-Operator ogranicza zakres prac monterów realizujących w terenie czynności, które wymagają bezpośredniego kontaktu lub wizyty w siedzibie Klienta. Nie będą wykonywane takie czynności jak: przyłączenie mikroinstalacjiparametryzacja liczników związana ze zmianą grup taryfowychwymiana zabezpieczeń przedlicznikowych wynikająca ze wzrostu mocy przyłączeniowej/zamówionejsprawdzenie/badanie liczników energii elektrycznejwymiana legalizacyjna licznikówmontaż plombodczyty reklamacyjnedemontaż licznika na zlecenie klienta„ Parametryzacją i instalacją lub wymianą licznika na dwukierunkowy zajmuje się zakład energetyczny w momencie, gdy jego klient zamontuje mikroinstalację OZE w swoim gospodarstwie domowym i zgłosi ją do przyłączenia do sieci. Bez licznika panele fotowoltaiczne nie mogą generować prądu. Zakład energetyczny na wymianę ma 30 dni od momentu zgłoszenia. W związku z tym komunikatem nowi prosumenci, którym już zamontowano mikroinstalacje, ale nie zostały one jeszcze podłączone do sieci, oraz ci, którzy planują taką inwestycję, muszą uzbroić się w cierpliwość. Na swojej stronie Energa – Operator zapewnia, że całodobowo przyjmuje wszelkie zgłoszenia o awariach lub braku prądu droga telefoniczną. Fot. główna: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.