Energa wstrzymuje instalację liczników dwukierunkowych – prosumenci muszą poczekać

Z powodu zagrożenia epidemią koronawirusa, Energa – Operator SA wstrzymuje prace związane z parametryzacją i instalacją liczników dwukierunkowych do odwołania. Sytuacja dotyczy tych, którzy mają już mikroinstalację OZE, ale jeszcze nie podłączyli ich do sieci.

AKTUALIZACJA – 15.04.

Fotowoltaika od Columbus Energy

Energa – Operator SA jako pierwsza spółka odpowiedzialna za dystrybucję energii elektrycznej zakomunikowała o podjęciu takiej decyzji. Obecnie nie wiadomo, czy pozostali dostawcy prądu zrobią tak samo. Problem zatem dotyczy tylko klientów Energi.

Komunikat Energa-Operator SA:

Z powodu SARS-CoV-2 ENERGA-OPERATOR SA z dniem 17 marca ogranicza czynności i usługi, które wymagają bezpośredniego kontaktu z Klientem. Wszystko w trosce o bezpieczeństwo zarówno klientów, jak i pracowników. Wyjątek stanowi obsługa zgłoszeń dotyczących awarii/braku zasilania i montażu nowych liczników energii elektrycznej“.

Dodatkowo Energa-Operator ogranicza zakres prac monterów realizujących w terenie czynności, które wymagają bezpośredniego kontaktu lub wizyty w siedzibie Klienta. Nie będą wykonywane takie czynności jak:

  • przyłączenie mikroinstalacji
  • parametryzacja liczników związana ze zmianą grup taryfowych
  • wymiana zabezpieczeń przedlicznikowych wynikająca ze wzrostu mocy przyłączeniowej/zamówionej
  • sprawdzenie/badanie liczników energii elektrycznej
  • wymiana legalizacyjna liczników
  • montaż plomb
  • odczyty reklamacyjne
  • demontaż licznika na zlecenie klienta

Parametryzacją i instalacją lub wymianą licznika na dwukierunkowy zajmuje się zakład energetyczny w momencie, gdy jego klient zamontuje mikroinstalację OZE w swoim gospodarstwie domowym i zgłosi ją do przyłączenia do sieci. Bez licznika panele fotowoltaiczne nie mogą generować prądu. Zakład energetyczny na wymianę ma 30 dni od momentu zgłoszenia.

W związku z tym komunikatem nowi prosumenci, którym już zamontowano mikroinstalacje, ale nie zostały one jeszcze podłączone do sieci, oraz ci, którzy planują taką inwestycję, muszą uzbroić się w cierpliwość.

Na swojej stronie Energa – Operator zapewnia, że całodobowo przyjmuje wszelkie zgłoszenia o awariach lub braku prądu droga telefoniczną.