Polska Energa wstrzymuje instalację liczników dwukierunkowych – prosumenci muszą poczekać 18 marca 2020 Polska Energa wstrzymuje instalację liczników dwukierunkowych – prosumenci muszą poczekać 18 marca 2020 Przeczytaj także OZE Soft market w ubezpieczeniach OZE. Co oznacza nadpodaż dla inwestorów i projektów odnawialnych? Rynek ubezpieczeń dla sektora odnawialnych źródeł energii wciąż pozostaje w fazie tzw. soft marketu, wynika z globalnego raportu Renewable Energy Market Review 2025 przygotowanego przez firmę Willis Towers Watson. To zjawisko charakteryzuje się dużą konkurencją między ubezpieczycielami, obniżonymi składkami oraz łagodniejszymi warunkami polis. Choć sprzyja to rozwojowi projektów, zwłaszcza mniejszych i bardziej ryzykownych, eksperci ostrzegają, że rynek może wkrótce przejść w fazę niestabilności. OZE USA wprowadza system cen minimalnych na surowce krytyczne. To może wstrząsnąć rynkiem OZE Stany Zjednoczone uruchomiły pierwszy w historii system gwarantowanych cen minimalnych dla metali ziem rzadkich. Program dotyczy kluczowych surowców wykorzystywanych m.in…. Z powodu zagrożenia epidemią koronawirusa, Energa – Operator SA wstrzymuje prace związane z parametryzacją i instalacją liczników dwukierunkowych do odwołania. Sytuacja dotyczy tych, którzy mają już mikroinstalację OZE, ale jeszcze nie podłączyli ich do sieci. Reklama AKTUALIZACJA – 15.04. Energa – Operator SA jako pierwsza spółka odpowiedzialna za dystrybucję energii elektrycznej zakomunikowała o podjęciu takiej decyzji. Obecnie nie wiadomo, czy pozostali dostawcy prądu zrobią tak samo. Problem zatem dotyczy tylko klientów Energi. Komunikat Energa-Operator SA: „Z powodu SARS-CoV-2 ENERGA-OPERATOR SA z dniem 17 marca ogranicza czynności i usługi, które wymagają bezpośredniego kontaktu z Klientem. Wszystko w trosce o bezpieczeństwo zarówno klientów, jak i pracowników. Wyjątek stanowi obsługa zgłoszeń dotyczących awarii/braku zasilania i montażu nowych liczników energii elektrycznej„. „Dodatkowo Energa-Operator ogranicza zakres prac monterów realizujących w terenie czynności, które wymagają bezpośredniego kontaktu lub wizyty w siedzibie Klienta. Nie będą wykonywane takie czynności jak: przyłączenie mikroinstalacjiparametryzacja liczników związana ze zmianą grup taryfowychwymiana zabezpieczeń przedlicznikowych wynikająca ze wzrostu mocy przyłączeniowej/zamówionejsprawdzenie/badanie liczników energii elektrycznejwymiana legalizacyjna licznikówmontaż plombodczyty reklamacyjnedemontaż licznika na zlecenie klienta„ Parametryzacją i instalacją lub wymianą licznika na dwukierunkowy zajmuje się zakład energetyczny w momencie, gdy jego klient zamontuje mikroinstalację OZE w swoim gospodarstwie domowym i zgłosi ją do przyłączenia do sieci. Bez licznika panele fotowoltaiczne nie mogą generować prądu. Zakład energetyczny na wymianę ma 30 dni od momentu zgłoszenia. W związku z tym komunikatem nowi prosumenci, którym już zamontowano mikroinstalacje, ale nie zostały one jeszcze podłączone do sieci, oraz ci, którzy planują taką inwestycję, muszą uzbroić się w cierpliwość. Na swojej stronie Energa – Operator zapewnia, że całodobowo przyjmuje wszelkie zgłoszenia o awariach lub braku prądu droga telefoniczną. Fot. główna: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.