Fotowoltaika Energa wznawia montaż liczników dwukierunkowych 15 kwietnia 2020 Fotowoltaika Energa wznawia montaż liczników dwukierunkowych 15 kwietnia 2020 Przeczytaj także Fotowoltaika Chińskie panele fotowoltaiczne. Jak wpływają na rynek OZE? W ostatnich latach Chiny zmonopolizowały światowy rynek OZE. Ponad połowa sprzedawanych paneli fotowoltaicznych pochodzi z Azji. Jak import wpływa na rozwój zielonej energetyki w Polsce i na świecie? To szansa na tanią transformację czy niepotrzebna konkurencja dla lokalnego rynku? Fotowoltaika Co zrobić, gdy firma instalująca fotowoltaikę zbankrutowała? Poradnik dla poszkodowanych klientów Rosnąca popularność instalacji fotowoltaicznych sprawiła, że na rynku zaczęło pojawiać się coraz więcej firm oferujących tego typu panele. Zmiany w ustawie o OZE, które weszły w życie 1 kwietnia 2022 roku, sprawiły, że istnienie wielu firm stanęło pod znakiem zapytania. Co w takim razie zrobić, kiedy firma, która zamontowała nam fotowoltaikę lub wydzierżawiła grunt pod farmę PV, upadnie? Energa Operator informuje o wznowieniu prac związanych z parametryzacją i instalacją liczników dwukierunkowych. Spółka zastrzega, że przyłączenia mikroinstalacji fotowoltaicznych będzie wykonywane tylko tam, gdzie montaż nie wymaga wejścia do mieszkania lub budynku klienta. Reklama Według Energii przypadki, w których realizacja zgłoszeń ze względów bezpieczeństwa nie będzie możliwa przed zakończeniem stanu epidemii, to zaledwie kilka procent wszystkich zgłoszeń. W pozostałych przypadkach elektromonterzy wykonujący przyłączenia mikroinstalacji są zobowiązani do używania środków ochrony osobistej, takich jak płyny dezynfekujące, maseczki oraz rękawiczki. Energa Operator zaznacza, że również klienci proszeni są o zachowanie bezpiecznej odległości od monterów tak, aby umożliwić im bezpieczne wykonywanie zadań. Energa Operator podkreśla także, że odczyty liczników wykonywane są tam, gdzie urządzenie znajduje się w miejscu ogólnodostępnym. Jeśli jednak odczyt licznika jest niemożliwy, przy wejściu do budynku umieszczony zostaje ogłoszenie z danymi kontaktowymi, na które należy wysłać – poprzez SMS lub wiadomość e-mail – dane odczytowe. Jeśli jednak informacja nie zostanie nadesłana, następuje rozliczenie szacunkowe – przy jego wyliczeniu pod uwagę brane są dane z minionych okresów rozliczeniowych, także z uwzględnieniem sezonowości zużycia. Jak podkreśla spółka, również wszystkie prace związane z usuwaniem awarii i zapewnieniem dostaw energii elektrycznej są realizowane bez zmian. Spółki energetyczne wstrzymują bezpośrednią obsługę klienta. Co z wymianą liczników dwukierunkowych? Mamy odpowiedzi PGE, Enei i Tauronu Źródło: cire.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.