Elektromobilność Firma z Pruszkowa zbuduje wielką fabrykę baterii GigafactoryX 23 lipca 2022 Elektromobilność Firma z Pruszkowa zbuduje wielką fabrykę baterii GigafactoryX 23 lipca 2022 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Firma z Pruszkowa Impact Clean Power Technology zbuduje GigafactoryX – najnowszą fabrykę systemów bateryjnych, która ma ułatwić Polakom zajęcie pozycji lidera na europejskim rynku elektromobilności. Reklama GigafactoryX W 2021 roku udział Impactu w europejskim rynku baterii do autobusów elektrycznych wynosił ok. 15%. Projekt GigafactoryX zakłada powstanie fabryki baterii dla pojazdów elektrycznych. Nowy zakład ma produkować systemy bateryjne dla transportu publicznego, sektora kolejowego. Powstaną w niej także stacjonarne magazyny energii o pojemności nawet 1 GWh rocznie przeznaczone zarówno dla zawodowej energetyki jak i indywidualnych użytkowników. Budowa GigafactoryX będzie wiązała się z zatrudnieniem około 200 nowych pracowników. Inwestycja ma pomóc w zagwarantowaniu bezpieczeństwa dostaw systemów bateryjnych dla największych światowych marek. To ważna informacja w kontekście spodziewanego popytu na magazynowanie energii. – Zgodnie z prognozą wiodących firm analizujących rynek szacujemy, że w ciągu najbliższych pięciu lat wzrost popytu na systemy bateryjne w Europie będzie utrzymywał się na dwucyfrowym poziomie – komentuje Filip Jankun dyrektor ds. sprzedaży Impact Clean Power Technology S.A. Nowe linie produkcyjne będą wysoko zautomatyzowane, co wpłynie na ograniczenie emisji dwutlenku węgla. Spółka ma zadbać również o ekologiczny proces produkcji. Ekologiczna produkcja baterii Fabryka będzie zasilana z instalacji fotowoltaicznej stabilizowanej magazynem energii. Magazyn zbudowany zostanie z pozyskanych do recyklingu systemów bateryjnych wykorzystywanych wcześniej w środkach transportu publicznego. – Główne cele naszej działalności to bezpieczeństwo transportu, szacunek dla środowiska i zaufanie klientów. Chcemy dalej rozwijać firmę w obszarze nowych produktów, a także dywersyfikować działalność i zwiększać moce produkcyjne. Decyzja o rozpoczęciu budowy GigafactoryX potwierdza nasze ambitne plany. Jestem przekonany, że powstanie zaawansowanego technologicznie zakładu będzie silnym impulsem do rozwoju branży elektromobilności oraz OZE w Polsce i na świecie. GigafactoryX to także kolejny krok w obszarze produkcji energii oraz transformacji transportu publicznego i przemysłu, który pozwoli konsekwentnie redukować emisję CO2. Do tej pory autobusy elektryczne napędzane bateriami z Impactu przejechały ponad 100 mln km co oznacza redukcję dwutlenku węgla na poziomie ok. 115 mln kg CO2 – mówi dr inż. Bartek Kras, prezes zarządu i współzałożyciel Impact Clean Power Technology S.A. Docelowo również połowa surowców wykorzystywanych do produkcji będzie pochodzić z recyklingu. Zakończenie pierwszego etapu inwestycji planowane jest na 2024 rok. Firma przekazała nam informację, że dokładna lokalizacja fabryki powinna być znana za kilka tygodni. W Polsce powstanie największy magazyn energii w Europie. Zasili 200 tys. domów źródło: icpt.pl, zdj. główne – Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.