Elektromobilność Firma z Pruszkowa zbuduje wielką fabrykę baterii GigafactoryX 23 lipca 2022 Elektromobilność Firma z Pruszkowa zbuduje wielką fabrykę baterii GigafactoryX 23 lipca 2022 Przeczytaj także Fotowoltaika Polka i jej zespół z prestiżową nagrodą. Otrzymali ją za lekkie jak śnieg panele perowskitowe Olga Malinkiewicz i jej zespół głosami niezależnego jury zwyciężają w kategorii MŚP w konkursie European Inventor Award 2024. Zespół otrzymał również nagrodę publiczności Popular Prize. Malinkiewicz została uhonorowana w obu kategoriach za opracowanie przełomowych perowskitowych ogniw słonecznych, które w wydajny sposób przekształcają światło w energię i oferują tym samym nowe zrównoważone rozwiązania energetyczne. Elektromobilność Będzie 60 milionów więcej. Czy Polacy są zainteresowani dotacjami w ramach tego programu? Budżet programu “Mój Elektryk”, wspierającego zakup samochodów elektrycznych, zwiększył się z 900 do 960 milionów złotych. Czym jest ten rządowy program i kto może liczyć na wsparcie? Firma z Pruszkowa Impact Clean Power Technology zbuduje GigafactoryX – najnowszą fabrykę systemów bateryjnych, która ma ułatwić Polakom zajęcie pozycji lidera na europejskim rynku elektromobilności. Reklama GigafactoryX W 2021 roku udział Impactu w europejskim rynku baterii do autobusów elektrycznych wynosił ok. 15%. Projekt GigafactoryX zakłada powstanie fabryki baterii dla pojazdów elektrycznych. Nowy zakład ma produkować systemy bateryjne dla transportu publicznego, sektora kolejowego. Powstaną w niej także stacjonarne magazyny energii o pojemności nawet 1 GWh rocznie przeznaczone zarówno dla zawodowej energetyki jak i indywidualnych użytkowników. Budowa GigafactoryX będzie wiązała się z zatrudnieniem około 200 nowych pracowników. Inwestycja ma pomóc w zagwarantowaniu bezpieczeństwa dostaw systemów bateryjnych dla największych światowych marek. To ważna informacja w kontekście spodziewanego popytu na magazynowanie energii. – Zgodnie z prognozą wiodących firm analizujących rynek szacujemy, że w ciągu najbliższych pięciu lat wzrost popytu na systemy bateryjne w Europie będzie utrzymywał się na dwucyfrowym poziomie – komentuje Filip Jankun dyrektor ds. sprzedaży Impact Clean Power Technology S.A. Nowe linie produkcyjne będą wysoko zautomatyzowane, co wpłynie na ograniczenie emisji dwutlenku węgla. Spółka ma zadbać również o ekologiczny proces produkcji. Ekologiczna produkcja baterii Fabryka będzie zasilana z instalacji fotowoltaicznej stabilizowanej magazynem energii. Magazyn zbudowany zostanie z pozyskanych do recyklingu systemów bateryjnych wykorzystywanych wcześniej w środkach transportu publicznego. – Główne cele naszej działalności to bezpieczeństwo transportu, szacunek dla środowiska i zaufanie klientów. Chcemy dalej rozwijać firmę w obszarze nowych produktów, a także dywersyfikować działalność i zwiększać moce produkcyjne. Decyzja o rozpoczęciu budowy GigafactoryX potwierdza nasze ambitne plany. Jestem przekonany, że powstanie zaawansowanego technologicznie zakładu będzie silnym impulsem do rozwoju branży elektromobilności oraz OZE w Polsce i na świecie. GigafactoryX to także kolejny krok w obszarze produkcji energii oraz transformacji transportu publicznego i przemysłu, który pozwoli konsekwentnie redukować emisję CO2. Do tej pory autobusy elektryczne napędzane bateriami z Impactu przejechały ponad 100 mln km co oznacza redukcję dwutlenku węgla na poziomie ok. 115 mln kg CO2 – mówi dr inż. Bartek Kras, prezes zarządu i współzałożyciel Impact Clean Power Technology S.A. Docelowo również połowa surowców wykorzystywanych do produkcji będzie pochodzić z recyklingu. Zakończenie pierwszego etapu inwestycji planowane jest na 2024 rok. Firma przekazała nam informację, że dokładna lokalizacja fabryki powinna być znana za kilka tygodni. W Polsce powstanie największy magazyn energii w Europie. Zasili 200 tys. domów źródło: icpt.pl, zdj. główne – Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.