OZE FlixBus: pierwsze międzynarodowe autobusy zasilane biogazem 02 lipca 2021 OZE FlixBus: pierwsze międzynarodowe autobusy zasilane biogazem 02 lipca 2021 Przeczytaj także OZE Przyszłość kryptowalut może być zielona? Ustawa Kryptowalutowa a energetyka Na początku grudnia br. prezydent Karol Nawrocki po raz kolejny wykorzystał swoje prawo weta na „Ustawie Kryptowalutowej”, która miała regulować rynek wirtualnych środków płatniczych. Oficjalnie przedstawionym powodem weta, który blokuje m.in. implementację unijnych przepisów, jest zbytnie rozbudowanie przepisów, co miałoby doprowadzić do „nadregulacji”. W cieniu politycznej awantury umyka jednak kluczowy wątek: ekologia. OZE Nowy KPEiK: miliardy inwestycji i niepewność offshore Ministerstwo Energii sfinalizowało prace nad dokumentem, który ma zadecydować o tempie zmian w polskiej energetyce, skali inwestycji i przyszłym miksie paliw. Zaktualizowany Krajowy Plan w dziedzinie Energii i Klimatu pokazuje, na jakie technologie rząd chce postawić w pierwszej kolejności – od OZE i energetyki jądrowej po elektryfikację gospodarki – oraz wskazuje, że rozwój morskiej energetyki wiatrowej po 2030 roku może być wolniejszy, niż oczekuje branża. 1 lipca FlixBus uruchomił pierwsze międzynarodowe kursy autobusami napędzanymi biogazem. Będą jeździć na trasach Amsterdam – Bruksela oraz Sztokholm – Oslo. To kolejny krok w kierunku neutralności klimatycznej firmy. Reklama Spis treści ToggleMniej dwutlenku węglaBiogaz przyjazny dla klimatuWkrótce rozwójAlternatywne rodzaje paliwa Mniej dwutlenku węgla Autobusy zostały wyprodukowane przez europejskich producentów Iveco i Scania i są obsługiwane przez lokalnych partnerów FlixBusa. Wykorzystanie nowej technologii pomoże zmniejszyć emisję dwutlenku węgla aż o 75%. – Po niemalże 1,5 roku lockdownu coraz więcej osób zaczyna ponownie podróżować, a to oznacza również rosnący popyt na podróże autobusowe. Nowoczesna, zielona mobilność jest podstawą naszej działalności i kluczowym czynnikiem napędzającym zrównoważony rozwój: zależy nam na tym, aby odradzające się podróże były jeszcze bardziej przyjazne dla środowiska, a biogaz z pewnością jest jedną z technologii przyszłości w tym zakresie, ograniczając emisję CO2 aż o 75% – mówi André Schwämmlein, współzałożyciel i dyrektor generalny FlixMobility. Biogaz przyjazny dla klimatu Przy wprowadzaniu autobusów do floty, FlixBus zadbał o wybór tras, na których dostępny jest już przyjazny dla klimatu biogaz odnawialny. Firma współpracowała z Iveco i Scanią nad przebudową wyprodukowanych już wcześniej autobusów na biogaz, aby dostosować poziom komfortu w tych pojazdach do potrzeb podróży dalekobieżnych. Atmosfair, klimatyczna organizacja pozarządowa, z którą Flix współpracuje w zakresie strategii klimatycznej i kompensacji emisji CO2, jest zaangażowana w weryfikację pochodzenia biogazu i upewnia się, że Flix otrzymuje możliwie najbardziej ekologiczny gaz. Ich wstępne obliczenia wskazują na redukcję CO2 o około 75% w porównaniu z eksploatacją oleju napędowego na trasach między Amsterdamem a Brukselą oraz między Sztokholmem a Oslo. Biometan, czyli energia z odpadów. Czy biogaz jest ekologiczny? Wkrótce rozwój FlixBus zakłada, że dostępność technologii będzie w najbliższym czasie znacznie wzrastać w całej Europie, zwłaszcza że UE podjęła decyzję o udostępnieniu punktów tankowania drogowego gazu opałowego wzdłuż głównych europejskich sieci drogowych (TEN-T). Spółka testowała już kilka rodzajów paliw alternatywnych w różnych projektach, a teraz prowadzi działania w kierunku zintegrowania wizji ekologicznej mobilności z partnerami autobusowymi, a także bada możliwe ograniczenia, zalety i potencjalny wpływ na koszty operacyjne. Alternatywne rodzaje paliwa Autobusy zasilane biogazem to kolejne innowacyjne proekologiczne rozwiązanie, które wprowadza FlixMobility. W 2018 roku FlixBus rozpoczął pilotaż pierwszych na świecie całkowicie elektrycznych autobusów dalekobieżnych w Niemczech, Francji i USA. Pod koniec 2019 r. firma ogłosiła współpracę z niemiecką firmą technologiczną Freudenberg i plany budowy pierwszego dalekobieżnego autobusu wodorowego. Autobus kursujący między Londynem a Dortmundem jest wyposażony w panele słoneczne, dzięki którym autobus oszczędza około 7% paliwa na tej trasie, a wszystkie FlixTrainy są zasilane w 100% ekologiczną energią elektryczną. – Naszą misją jest oferowanie zrównoważonej, przyjaznej środowisku mobilności dostępnej dla każdego. Dlatego nie obawiamy się jako pierwsi testować nowych technologii, które pojawiają się w obszarze paliw alternatywnych, i wraz z naszymi partnerami autobusowymi i organizacjami pozarządowymi nieustannie dążymy do zmniejszania śladu węglowego. Naszą wizją jest dokonanie transformacji w całym sektorze mobilności – wyjaśnia André Schwämmlein. źródło: informacja prasowa Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.