FlixBus: pierwsze międzynarodowe autobusy zasilane biogazem

1 lipca FlixBus uruchomił pierwsze międzynarodowe kursy autobusami napędzanymi biogazem. Będą jeździć na trasach Amsterdam – Bruksela oraz Sztokholm – Oslo. To kolejny krok w kierunku neutralności klimatycznej firmy.

Mniej dwutlenku węgla

Autobusy zostały wyprodukowane przez europejskich producentów Iveco i Scania i są obsługiwane przez lokalnych partnerów FlixBusa. Wykorzystanie nowej technologii pomoże zmniejszyć emisję dwutlenku węgla aż o 75%.

– Po niemalże 1,5 roku lockdownu coraz więcej osób zaczyna ponownie podróżować, a to oznacza również rosnący popyt na podróże autobusowe. Nowoczesna, zielona mobilność jest podstawą naszej działalności i kluczowym czynnikiem napędzającym zrównoważony rozwój: zależy nam na tym, aby odradzające się podróże były jeszcze bardziej przyjazne dla środowiska, a biogaz z pewnością jest jedną z technologii przyszłości w tym zakresie, ograniczając emisję CO2 aż o 75% – mówi André Schwämmlein, współzałożyciel i dyrektor generalny FlixMobility.

Biogaz przyjazny dla klimatu

Przy wprowadzaniu autobusów do floty, FlixBus zadbał o wybór tras, na których dostępny jest już przyjazny dla klimatu biogaz odnawialny. Firma współpracowała z Iveco i Scanią nad przebudową wyprodukowanych już wcześniej autobusów na biogaz, aby dostosować poziom komfortu w tych pojazdach do potrzeb podróży dalekobieżnych. Atmosfair, klimatyczna organizacja pozarządowa, z którą Flix współpracuje w zakresie strategii klimatycznej i kompensacji emisji CO2, jest zaangażowana w weryfikację pochodzenia biogazu i upewnia się, że Flix otrzymuje możliwie najbardziej ekologiczny gaz. Ich wstępne obliczenia wskazują na redukcję CO2 o około 75% w porównaniu z eksploatacją oleju napędowego na trasach między Amsterdamem a Brukselą oraz między Sztokholmem a Oslo.

Wkrótce rozwój

FlixBus zakłada, że dostępność technologii będzie w najbliższym czasie znacznie wzrastać w całej Europie, zwłaszcza że UE podjęła decyzję o udostępnieniu punktów tankowania drogowego gazu opałowego wzdłuż głównych europejskich sieci drogowych (TEN-T). Spółka testowała już kilka rodzajów paliw alternatywnych w różnych projektach, a teraz prowadzi działania w kierunku zintegrowania wizji ekologicznej mobilności z partnerami autobusowymi, a także bada możliwe ograniczenia, zalety i potencjalny wpływ na koszty operacyjne.

Alternatywne rodzaje paliwa

Autobusy zasilane biogazem to kolejne innowacyjne proekologiczne rozwiązanie, które wprowadza FlixMobility. W 2018 roku FlixBus rozpoczął pilotaż pierwszych na świecie całkowicie elektrycznych autobusów dalekobieżnych w Niemczech, Francji i USA. Pod koniec 2019 r. firma ogłosiła współpracę z niemiecką firmą technologiczną Freudenberg i plany budowy pierwszego dalekobieżnego autobusu wodorowego. Autobus kursujący między Londynem a Dortmundem jest wyposażony w panele słoneczne, dzięki którym autobus oszczędza około 7% paliwa na tej trasie, a wszystkie FlixTrainy są zasilane w 100% ekologiczną energią elektryczną.

Naszą misją jest oferowanie zrównoważonej, przyjaznej środowisku mobilności dostępnej dla każdego. Dlatego nie obawiamy się jako pierwsi testować nowych technologii, które pojawiają się w obszarze paliw alternatywnych, i wraz z naszymi partnerami autobusowymi i organizacjami pozarządowymi nieustannie dążymy do zmniejszania śladu węglowego. Naszą wizją jest dokonanie transformacji w całym sektorze mobilności – wyjaśnia André Schwämmlein.

źródło: informacja prasowa