Wiadomości OZE Flixbus z autobusami elektrycznymi w Niemczech. Kiedy przyjdzie czas na Polskę? 08 listopada 2018 Wiadomości OZE Flixbus z autobusami elektrycznymi w Niemczech. Kiedy przyjdzie czas na Polskę? 08 listopada 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Niemiecka spółka obecnie oferująca usługi autokarowe w 28 krajach Europy – FlixBus, uruchomiła pierwsze elektryczne połączenie autokarowe. Kurs pilotażowy odbył się we Francji. Teraz na stałe elektryczny autobus będzie przewoził pasażerów na trasie Frankfurt-Mannheim. Czy zostaną uruchomione kolejne trasy, tego jeszcze nie wiadomo. Reklama Usługa ma być w pełni ekologiczna, a „czystej” energii FlixBusowi ma dostarczać Greenpeace Energy, firma która na rynku niemieckim jest już od 20 lat. Jakie wpływ na środowisko będzie miało wprowadzenie elektrycznego autobusu? Już w pierwszym roku pojazd ma pomóc zaoszczędzić 82 tony emisji CO2 w porównaniu z pojazdem z silnikiem spalinowym – takie wnioski nasuwają się po badaniach Atmosfair, niemieckiej organizacji non-profit, która poprzez promowanie i finansowanie energii odnawialnej walczy o obniżenie emisji CO2 w 15 krajach na całym świecie. Dzięki współpracy Flixbusa z Atmosfair i chęci pasażerów przekazano składki na środowisko, które inwestowane są w projekt wspierający ochronę klimatu, zatwierdzone przez ONZ. Członek zarządu Greenpeace Energy podkreśla, że celem przedsiębiorstwa jest przekonania społeczeństwa do wyboru transportu publicznego czy roweru. Jednak to nie jest wystarczające. „Aby pojazdy były przyjazne dla klimatu, muszą być napędzane czystą energią elektryczną. Do tego potrzebujemy nie tylko zmiany technologii, ale także zmiany sposobu, w jaki ludzie postrzegają mobilność” – dodaje. Czy elektryczne autobusy w ofercie FlixBusa będą jeździć po Polsce? Udało nam się uzyskać od firmy komentarz na temat. Na ten moment wprowadzenie dalekobieżnych autobusów elektrycznych pod marką FlixBusa w Polsce jest w fazie rozważań i nie ma jeszcze żadnych konkretnych planów w tym temacie. Zarówno wybór trasy, jak i decyzja o ewentualnym uruchomieniu takiego połączenia w Polsce, zależą od wielu czynników, m.in. od zainteresowania takim projektem współpracujących z nami partnerów autobusowych oraz od możliwości infrastruktury, w tym dostępnością stacji ładowania dla autobusów elektrycznych – wyjaśnia Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus Polska. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.