Wiadomości OZE Flixbus z autobusami elektrycznymi w Niemczech. Kiedy przyjdzie czas na Polskę? 08 listopada 2018 Wiadomości OZE Flixbus z autobusami elektrycznymi w Niemczech. Kiedy przyjdzie czas na Polskę? 08 listopada 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Tych pojazdów SCT w Warszawie nie dotyczy. Sprawdź, czy możesz wjechać Minął niecały miesiąc od wejścia w życie pierwszej w Polsce Strefy Czystego Transportu. Do obszaru w centrum Warszawy nie mogą wjechać niektóre auta spalinowe, w zależności od tego kiedy zostały wyprodukowane lub jakie normy emisji spełniają. Niektóre pojazdy mogą być jednak wyłączone spod tych zasad na pewnych warunkach. Kogo dotyczą te uprawnienia i jak je zdobyć? Elektromobilność Polski rynek e-mobility na plusie w I połowie roku Według danych z końca czerwca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 69 020 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 12 307 szt. (tj. o 7% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Niemiecka spółka obecnie oferująca usługi autokarowe w 28 krajach Europy – FlixBus, uruchomiła pierwsze elektryczne połączenie autokarowe. Kurs pilotażowy odbył się we Francji. Teraz na stałe elektryczny autobus będzie przewoził pasażerów na trasie Frankfurt-Mannheim. Czy zostaną uruchomione kolejne trasy, tego jeszcze nie wiadomo. Reklama Usługa ma być w pełni ekologiczna, a „czystej” energii FlixBusowi ma dostarczać Greenpeace Energy, firma która na rynku niemieckim jest już od 20 lat. Jakie wpływ na środowisko będzie miało wprowadzenie elektrycznego autobusu? Już w pierwszym roku pojazd ma pomóc zaoszczędzić 82 tony emisji CO2 w porównaniu z pojazdem z silnikiem spalinowym – takie wnioski nasuwają się po badaniach Atmosfair, niemieckiej organizacji non-profit, która poprzez promowanie i finansowanie energii odnawialnej walczy o obniżenie emisji CO2 w 15 krajach na całym świecie. Dzięki współpracy Flixbusa z Atmosfair i chęci pasażerów przekazano składki na środowisko, które inwestowane są w projekt wspierający ochronę klimatu, zatwierdzone przez ONZ. Członek zarządu Greenpeace Energy podkreśla, że celem przedsiębiorstwa jest przekonania społeczeństwa do wyboru transportu publicznego czy roweru. Jednak to nie jest wystarczające. „Aby pojazdy były przyjazne dla klimatu, muszą być napędzane czystą energią elektryczną. Do tego potrzebujemy nie tylko zmiany technologii, ale także zmiany sposobu, w jaki ludzie postrzegają mobilność” – dodaje. Czy elektryczne autobusy w ofercie FlixBusa będą jeździć po Polsce? Udało nam się uzyskać od firmy komentarz na temat. Na ten moment wprowadzenie dalekobieżnych autobusów elektrycznych pod marką FlixBusa w Polsce jest w fazie rozważań i nie ma jeszcze żadnych konkretnych planów w tym temacie. Zarówno wybór trasy, jak i decyzja o ewentualnym uruchomieniu takiego połączenia w Polsce, zależą od wielu czynników, m.in. od zainteresowania takim projektem współpracujących z nami partnerów autobusowych oraz od możliwości infrastruktury, w tym dostępnością stacji ładowania dla autobusów elektrycznych – wyjaśnia Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus Polska. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.