Fotowoltaika Fotowoltaika dla firm – czy to się opłaca? 25 sierpnia 2020 Fotowoltaika Fotowoltaika dla firm – czy to się opłaca? 25 sierpnia 2020 Przeczytaj także OZE Chińczycy wybudowali generator pary o rekordowej mocy. Czy ta technologia ma szansę trafić do Europy? W chińskim mieście Bincheng powstał generator pary o rekordowej mocy. Dzięki zaawansowanej technologii elektrownia będzie mogła spalać niskiej jakości węgiel w niemal bezemisyjny sposób. OZE Więzienie zasilane biogazem? Przy pewnym zakładzie karnym we Wschodniej Afryce wybudowano małą biogazownię. Wytwarzane w niej paliwo z odpadów żywnościowych posłuży do przygotowywania kolejnych posiłków. Panele fotowoltaiczne na dachu firmy? Jeśli jesteś przedsiębiorcą i jeszcze nie rozważałeś takiego rozwiązania, być może czas to zmienić. Fotowoltaika może stanowić ogromną szansę dla biznesu, nie tylko z uwagi na oszczędności, jakie generuje, ale również z wizerunkowego punktu widzenia. Przekonaj się o wartościach odnawialnych źródeł energii dla firmy. Reklama Spis treści ToggleFotowoltaika dla firmy – zyski i szansePanele fotowoltaiczne w firmie – VAT i koszty uzyskania przychoduPrzedsiębiorca prosumentem – co to oznacza?Fotowoltaika dla firmy – czy warto? Fotowoltaika dla firmy – zyski i szanse Co jest jednym z najważniejszych aspektów prowadzenia działalności gospodarczej? Oczywiście finansowe kalkulacje. Nie da się ukryć, że rachunki za energię stanowią znaczący procent w bieżących wydatkach firmy. Starać się je zmniejszać można na wiele sposobów. Ale można też sprawić, że prąd będzie pochodził z całkowicie darmowego źródła. To właśnie zapewnia fotowoltaika. Dzięki instalacji paneli fotowoltaicznych, chociażby na dachu siedziby przedsiębiorstwa, ogranicza się lub niemal całkowicie eliminuje konieczność pobierania energii w tradycyjny sposób, z sieci. Produkuje się własny prąd, na firmowe potrzeby. To nawet kilkunastotysięczne oszczędności w skali roku. Dodatkowo również uniezależnienie się od podwyżek cen prądu. Inwestycja w fotowoltaikę to jednak nie tylko zyski w sferze czysto ekonomicznej. To również szansa na zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy przyjaznej środowisku, biznesu, dla którego ważny jest zrównoważony rozwój. Ekologia i dbanie o planetę są obecnie coraz bardziej istotne, mogą być również dla Twoich potencjalnych klientów, warto więc pomyśleć o tym, jak ich do swojej marki przekonać. Fotowoltaika może być dobrym argumentem i zdecydowanie wyróżniającą stroną Twojego biznesu. Panele fotowoltaiczne w firmie – VAT i koszty uzyskania przychodu Wróćmy jednak do samej budowy instalacji fotowoltaicznej. Być może obawiasz się, że wiąże się ona z dużymi kosztami, co do których nie jesteś pewien czy zdołasz je ponieść. Warto jednak potraktować to jako inwestycję, która zwróci się szybciej niż myślisz, a potem da Twojej firmie darmową energię ze słońca. Jeśli chodzi o koszty, warto wspomnieć też o tym, że istnieją rządowe i regionalne programy, które oferują różnego rodzaju pomoc finansową – najczęściej w formie dotacji. Fotowoltaika dla firmy objęta jest stawką podatku VAT w wysokości 23%. Ponieważ wydatki poniesione na instalację traktowane są jako koszt uzyskania przychodu, przedsiębiorcy przysługuje możliwość odliczenia VATu. To kolejna wartość dla rachunku ekonomicznego firmy. Przedsiębiorca prosumentem – co to oznacza? Ważnym momentem dla właścicieli firm zainteresowanych fotowoltaiką był rok 2019. Wtedy to znowelizowano ustawę o OZE, a dzięki zmianom przedsiębiorcy zostali objęci definicją prosumenta. Kim jest prosument? To ktoś, kto jednocześnie konsumuje i produkuje energię. W sposób naturalny zużywa on generowany prąd na własne potrzeby, ale nadmiar może magazynować, przekazując go do sieci energetycznej. Prosumenci mają możliwość korzystania z tzw. systemu opustów, co oznacza, że mogą odbierać 80% (instalacje do 10kWp) lub 70% (instalacje do 50kWp) wprowadzonej do sieci energii w momencie, kiedy produkcja w instalacji spadnie (czyli np. zimą, kiedy światła słonecznego jest mniej). To bardzo wygodne i dające stabilność rozwiązanie. Dodatkowo przedsiębiorca może także sprzedać operatorowi nadwyżkę energii. Warto dodać, że rozliczenia te są jednak mniej korzystne dla firmy – odbywają się po cenie energii czynnej z poprzedniego kwartału, a cena ta jest znacznie niższa niż ta, za którą kupuje się prąd w sposób tradycyjny. Najlepiej tak projektować instalację, aby była ona optymalnie dopasowana do potrzeb przedsiębiorstwa oraz ilości zużywanej w nim energii. Gwarantuje to największą niezależność i efektywność ekonomiczną. Fotowoltaika dla firmy – czy warto? Podjęcie decyzji o zainwestowaniu w fotowoltaikę w firmie może być trudne, ponieważ nieuchronnie wiąże się z poniesieniem kosztów. Jednak biznes warto rozpatrywać w dłuższej perspektywie i analizować możliwe drogi rozwoju. Panele fotowoltaiczne to jeden z lepszych sposobów by zapewnić nie tylko dobrą opinię samej marce, ale również wygenerować znaczne oszczędności. Korzystanie z darmowej, ekologicznej energii to przyszłość, a ułatwienia takie jak system opustów, programy dofinansowań czy możliwość odliczenia VAT-u sprawiają, że łatwiej dać szansę nowoczesnym technologiom. Warto przyjrzeć się bliżej fotowoltaice dla firm. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.