Fotowoltaika Fotowoltaika dla firm – czy to się opłaca? 25 sierpnia 2020 Fotowoltaika Fotowoltaika dla firm – czy to się opłaca? 25 sierpnia 2020 Przeczytaj także OZE Ciepło z kanałów? Już wkrótce to możliwe Charakterystyczne londyńskie obiekty, takie jak Pałac Westminsterski i Downing Street, będą ogrzewane za pomocą nadmiaru ciepła wytwarzanego przez metro, kanały i rzekę Tamizę. “Te nowe niskoemisyjne sieci ciepłownicze będą korzystać z lokalnych źródeł ciepła odpadowego, dostarczając czystą i niedrogą energię” – zapowiedział radny Partii Pracy. OZE Czy pompa ciepła jest w stanie skutecznie obniżyć rachunki za prąd? Zobacz, jeśli jesteś właścicielem domu Ogrzewanie domu pompą ciepła to rozwiązanie, na które decyduje się wiele osób. Co za nim przemawia? Czy pompa ciepła jest w stanie skutecznie obniżyć rachunki za energię? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym artykule. Artykuł sponsorowany Panele fotowoltaiczne na dachu firmy? Jeśli jesteś przedsiębiorcą i jeszcze nie rozważałeś takiego rozwiązania, być może czas to zmienić. Fotowoltaika może stanowić ogromną szansę dla biznesu, nie tylko z uwagi na oszczędności, jakie generuje, ale również z wizerunkowego punktu widzenia. Przekonaj się o wartościach odnawialnych źródeł energii dla firmy. Reklama Spis treści ToggleFotowoltaika dla firmy – zyski i szansePanele fotowoltaiczne w firmie – VAT i koszty uzyskania przychoduPrzedsiębiorca prosumentem – co to oznacza?Fotowoltaika dla firmy – czy warto? Fotowoltaika dla firmy – zyski i szanse Co jest jednym z najważniejszych aspektów prowadzenia działalności gospodarczej? Oczywiście finansowe kalkulacje. Nie da się ukryć, że rachunki za energię stanowią znaczący procent w bieżących wydatkach firmy. Starać się je zmniejszać można na wiele sposobów. Ale można też sprawić, że prąd będzie pochodził z całkowicie darmowego źródła. To właśnie zapewnia fotowoltaika. Dzięki instalacji paneli fotowoltaicznych, chociażby na dachu siedziby przedsiębiorstwa, ogranicza się lub niemal całkowicie eliminuje konieczność pobierania energii w tradycyjny sposób, z sieci. Produkuje się własny prąd, na firmowe potrzeby. To nawet kilkunastotysięczne oszczędności w skali roku. Dodatkowo również uniezależnienie się od podwyżek cen prądu. Inwestycja w fotowoltaikę to jednak nie tylko zyski w sferze czysto ekonomicznej. To również szansa na zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy przyjaznej środowisku, biznesu, dla którego ważny jest zrównoważony rozwój. Ekologia i dbanie o planetę są obecnie coraz bardziej istotne, mogą być również dla Twoich potencjalnych klientów, warto więc pomyśleć o tym, jak ich do swojej marki przekonać. Fotowoltaika może być dobrym argumentem i zdecydowanie wyróżniającą stroną Twojego biznesu. Panele fotowoltaiczne w firmie – VAT i koszty uzyskania przychodu Wróćmy jednak do samej budowy instalacji fotowoltaicznej. Być może obawiasz się, że wiąże się ona z dużymi kosztami, co do których nie jesteś pewien czy zdołasz je ponieść. Warto jednak potraktować to jako inwestycję, która zwróci się szybciej niż myślisz, a potem da Twojej firmie darmową energię ze słońca. Jeśli chodzi o koszty, warto wspomnieć też o tym, że istnieją rządowe i regionalne programy, które oferują różnego rodzaju pomoc finansową – najczęściej w formie dotacji. Fotowoltaika dla firmy objęta jest stawką podatku VAT w wysokości 23%. Ponieważ wydatki poniesione na instalację traktowane są jako koszt uzyskania przychodu, przedsiębiorcy przysługuje możliwość odliczenia VATu. To kolejna wartość dla rachunku ekonomicznego firmy. Przedsiębiorca prosumentem – co to oznacza? Ważnym momentem dla właścicieli firm zainteresowanych fotowoltaiką był rok 2019. Wtedy to znowelizowano ustawę o OZE, a dzięki zmianom przedsiębiorcy zostali objęci definicją prosumenta. Kim jest prosument? To ktoś, kto jednocześnie konsumuje i produkuje energię. W sposób naturalny zużywa on generowany prąd na własne potrzeby, ale nadmiar może magazynować, przekazując go do sieci energetycznej. Prosumenci mają możliwość korzystania z tzw. systemu opustów, co oznacza, że mogą odbierać 80% (instalacje do 10kWp) lub 70% (instalacje do 50kWp) wprowadzonej do sieci energii w momencie, kiedy produkcja w instalacji spadnie (czyli np. zimą, kiedy światła słonecznego jest mniej). To bardzo wygodne i dające stabilność rozwiązanie. Dodatkowo przedsiębiorca może także sprzedać operatorowi nadwyżkę energii. Warto dodać, że rozliczenia te są jednak mniej korzystne dla firmy – odbywają się po cenie energii czynnej z poprzedniego kwartału, a cena ta jest znacznie niższa niż ta, za którą kupuje się prąd w sposób tradycyjny. Najlepiej tak projektować instalację, aby była ona optymalnie dopasowana do potrzeb przedsiębiorstwa oraz ilości zużywanej w nim energii. Gwarantuje to największą niezależność i efektywność ekonomiczną. Fotowoltaika dla firmy – czy warto? Podjęcie decyzji o zainwestowaniu w fotowoltaikę w firmie może być trudne, ponieważ nieuchronnie wiąże się z poniesieniem kosztów. Jednak biznes warto rozpatrywać w dłuższej perspektywie i analizować możliwe drogi rozwoju. Panele fotowoltaiczne to jeden z lepszych sposobów by zapewnić nie tylko dobrą opinię samej marce, ale również wygenerować znaczne oszczędności. Korzystanie z darmowej, ekologicznej energii to przyszłość, a ułatwienia takie jak system opustów, programy dofinansowań czy możliwość odliczenia VAT-u sprawiają, że łatwiej dać szansę nowoczesnym technologiom. Warto przyjrzeć się bliżej fotowoltaice dla firm. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.