Elektromobilność Göttingen w Niemczech zamawia wrocławskie elektryczne autobusy 25 października 2017 Elektromobilność Göttingen w Niemczech zamawia wrocławskie elektryczne autobusy 25 października 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Niemieckie uniwersyteckie miasto Göttingen, znajdujące się w Dolnej Saksonii, zamówiło trzy elektryczne autobusy marki Volvo, które zostaną wyprodukowane w Polsce. Lokalny operator komunikacji miejskiej we wspomnianym miasteczku postanowił przekształcić właściwie całą flotę autokarów w ekologiczne pojazdy z napędem elektrycznym. Reklama Za produkcję autobusów będzie odpowiedzialna firma Volvo Electric Hybrid, produkująca w Polsce autobusy Volvo 7900 Electric Hybrid. Pojazdy te zmniejszają zużycie paliwa prawie o 75 procent, ponieważ reszta energii pochodzi z odzysku i ,co oczywiste, ładowania na przystankach końcowych. Ponadto wydają znacznie mniej hałasu w porównaniu do spalinowych środków transportu. To duże udogodnienie dla pasażerów. A co najważniejsze, są bezpieczne dla środowiska. Dwunastometrowe hybrydy Volvo będą kursować na liniach 41 i 42 w Göttingen. Ładowanie baterii w tym modelu zajmuje około trzech–czterech minut i będzie się odbywało na przystanku końcowym Gustav-Bielefeld-Strasse, a nocą także w zajezdni GÖVB. Oczywiście zamówienie z Niemiec nie dotyczy tylko trzech hybryd, albowiem obejmuje także system monitorowania baterii. Firma ABB zajmie się stacją ładowania i dostarczy ją do miasteczka. System ładowania zostanie oparty na technologii OppCharge, zalecanej przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów. Zamówione autokary hybrydowe zostaną wyprodukowane w całości w Polsce, a dokładniej we wrocławskiej fabryce Volvo. Premiera pierwszego autobusu Volvo 7900 Electric Hybrid miała miejsce trzy lata temu. Z roku na rok pojazdy te cieszą się coraz większą renomą. Przedsiębiorstwo dostarcza rocznie ponad dziesięć tysięcy pojazdów i działa w ponad stu czterdziestu krajach na świecie. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.