Wiadomości OZE Hackathon ICM Smart Charge – inteligentna elektromobilność 30 maja 2018 Wiadomości OZE Hackathon ICM Smart Charge – inteligentna elektromobilność 30 maja 2018 Przeczytaj także OZE OZE tańsze niż gaz i węgiel mimo cofnięcia dotacji w USA. Raport LCOE+ 2025 W poniedziałek opublikowano 18. edycję raportu Levelized Cost of Energy+ (LCOE+), przygotowaną przez bank inwestycyjny Lazard. Wynika z niej, że mimo cofnięcia dotacji rządowych, odnawialne źródła energii pozostają najtańszą formą wytwarzania energii w USA. OZE Wiara w technologię, która nie nadeszła. Jak Olga Malinkiewicz zawiodła inwestorów i wykorzystała pieniądze publiczne Technologia perowskitowa miała być polską rewolucją w świecie OZE – lekką, elastyczną i nadającą się do masowej produkcji. Przez lata była prezentowana w mediach jako przełom na skalę światową. Jednak wewnętrzny audyt w firmie Saule Technologies obnażył prawdę: technologia jest wciąż w bardzo wczesnej fazie rozwoju, a wiele deklaracji składanych przez założycielkę Olgę Malinkiewicz miało niewiele wspólnego z rzeczywistością. Druga odsłona Wielkich Wyzwań Programistycznych (WWP) została poświęcona elektromobilności. Dedykowany programistom hackathon o nazwie Smart Charge – inteligentna elektromobilność został zorganizowany przez dwie instytucje: warszawskie Centrum Technologii ICM oraz innogy Polska. O przebiegu tegorocznej edycji WWP i wnioskach, które dostarczyła, opowiedział prof. dr hab. Piotr Bała z Interdyscyplinarnego Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego Uniwersytetu Warszawskiego. Reklama „Celem hackathonu jest wspomożenie działań, które dzieją się w chwili obecnej w zakresie elektromobilności. Cały hackathon był poświęcony znalezieniu sposobu na rozmieszczenie stacji ładowania w wybranych miastach Polski. Tutaj głównie chodziło o Wrocław i Warszawę. Jak wiemy, niedawno została podpisana ustawa o elektromobilności, zakładająca rozmieszczenie w aglomeracjach kraju około sześciu tysięcy stacji ładowania samochodów elektrycznych. Hackathon pokazał, że zaplanowanie takiej sieci stacji ładowania nie jest zadaniem prostym. Tym, co nas zaskoczyło, był fakt, że liczba miejsc odpowiednich do sensownego rozmieszczenia stacji ładowania jest bardzo ograniczona. Zakładając, że stacje zostaną umieszczone przy dużych sklepach i centrach handlowych, okazuje się, że tych lokalizacji jest zbyt mało, żeby te sześć tysięcy stacji ładowania rozmieścić. Chyba nikt się tego nie spodziewał” – zauważył prof. Piotr Bała. Naukowiec podał także dodatkowe wnioski, które wysunięto w trakcie najnowszej odsłony hackathonu ICM. Zaplanowanie i zoptymalizowanie rozmieszczenia stacji ładowania pojazdów elektrycznych zostało znacząco usprawnione dzięki wykorzystaniu superkomputerów i publicznie dostępnych danych, wśród których można wymienić m.in. OpenStreetMap. Najnowsza odsłona WWP pokazała również, że planowanie działań usprawniających elektromobilność jest możliwe, a dzięki uzyskaniu dodatkowych danych taki proces będzie można jeszcze usprawnić. „Główny cel hackathonu jest taki, aby znaleźć optymalne rozwiązania dla umiejscowienia stacji ładowania samochodów elektrycznych w Polsce. Wierzymy, że to zadanie zostanie wykonane w sposób doskonały i będziemy mogli przynajmniej w części wykorzystać doświadczenia z tego wydarzenia w naszej pracy” – wyraził nadzieję dr Maciej Chmieliński, menedżer odpowiedzialny za rozwój elektromobilności w firmie innogy Polska, która równocześnie jest fundatorem głównej nagrody w hackathonie ICM Smart Charge – Inteligentna elektromobilność. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.