Eko styl życia H&M i Gucci kroczą ku trendowi less waste 13 października 2020 Eko styl życia H&M i Gucci kroczą ku trendowi less waste 13 października 2020 Przeczytaj także Eko styl życia Kąpiele leśne – dobre dla ciała i ducha W szybkim, zabieganym i zdominowanym przez technologię świecie łatwo się zatracić – wciąż jesteśmy bombardowani bodźcami i informacjami. Mamy poczucie, że stale musimy być na bieżąco. A gdyby tak spauzować? Zostawić za sobą miejski zgiełk, zwolnić, zatrzymać się, odetchnąć głęboko świeżym powietrzem i wsłuchać się w naturę? W tym celu stosuje się kąpiele leśne, czyli japońską praktykę shinrin-yok. Eko styl życia Gdzie wylać zużyty olej kuchenny? Możesz się zaskoczyć… W Polsce zazwyczaj zużyty olej wylewa się do zlewu lub toalety. Nie jest to jednak dobry pomysł, ponieważ może uszkodzić rury. Jak w takim razie zutylizować olej spożywczy? Jedna z przodujących marek mody ulicznej i casual włącza się do trendu less waste. Natomiast ekskluzywny włoski dom mody stara się minimalizować nadprodukcję ubrań. Reklama Sztokholmski H&M został pionierem w dziedzinie recyklingu ubrań. W szwedzkim sklepie zainstalowano maszynę, która w przeciągu 5 godzin przekształca stare ubranie w nowe! Co ważne, do przetworzenia odzieży nie zużywa się dodatkowej wody ani barwników. System o nazwie Looop ruszył wczoraj w salonie H&M w Sztokholmie i jest pierwszym takim rozwiązaniem zastosowanym w przemyśle odzieżowym. Do produkcji odzieży używa się bawełnianych materiałów. Stare i znoszone ubrania dostają tu drugie życie. Źródło: H&M Pascal Brun, dyrektor działu zrównoważonego rozwoju tak skomentował wykorzystanie nowej maszyny w salonie H&M: – Ciągle staramy się odkrywać nowe technologie i innowacje, które mogą zrewolucjonizować przemysł odzieżowy. Jesteśmy zafascynowani tym, że możemy przyczyniać się do zmiany i obserwować, jak inspirujący okaże się Looop. Nosząc odzież nowej technologii Looop wykorzystuje technikę, która przekształca stare ubranie w nowe używając metody mechanicznej przędzy. W pierwszym etapie stara odzież jest poddawana czyszczeniu, a następnie rozdrabniana na włókna i ponownie szyta. Podczas procesu wykorzystuje się niewielką ilość dodatkowych surowców, jednak zamysłem tej produkcji less waste jest ograniczenie szkodliwego wpływu na środowisko. Członkowie klubu lojalnościowego mogą skorzystać z przemiany swoich ubrań z pomocą techniki Looop za kwotę 100 koron szwedzkich, czyli około 43 zł. Osoby niebędące w klubie H&M zapłacą za recykling ubrania 150 SEK. Dochód przeznaczony zostanie na dalszy rozwój projektu i badania nad surowcami. – Do 2030 roku dążymy do tego, aby wszystkie nasze materiały były poddawane recyklingowi lub pozyskiwane w bardziej zrównoważony sposób, co w 2019 roku wyniosło 57%. Looop jest tworzony przez H&M Foundation wraz z partnerem badawczym HKRITA (The Hongkong Research Institute of Textiles and Apparel) oraz firmą zajmującą się przędzą, Novetex Textiles. Światowe marki odzieżowe podążają za trendem cruelty free Wobec niezrównoważonej produkcji odzieży sieci H&M padało do tej pory wiele zarzutów. Między innymi dlatego marka stara się zbudować swój obraz na nowo, wprowadzając bardziej ekologiczne rozwiązania. Luksusowy Gucci daje drugie życie ubraniom Nie tylko szwedzki H&M stara się walczyć o klientów propagując ekologiczne podejście w przemyśle odzieżowym. Włoska marka Gucci stara się podwójnie by być bardziej eko. Ekskluzywny dom mody otworzył second hand. Gucci rozpoczął współpracę z platformą The RealReal i to właśnie tam otworzył sklep internetowy z używaną odzieżą. W asortymencie można znaleźć ubrania z nowszych kolekcji oraz pochodzące ze zwrotów klientów. …i sadzi nowe drzewa Za każdą sprzedaną sztukę odzieży w internetowym second handzie, Gucci posadzi jedno drzewo we współpracy z amerykańską organizacją charytatywną One Tree Planted. Od 2018 roku Gucci należy do zrzeszenia Fur Free Retailer – w wyrobach marki nie znajdziemy zwierzęcych futer. Włoska firma zaprzestaje też organizowania pokazów w czasie fashion week – chce tym sposobem zmniejszyć ilość nadmiernie produkowanych ubrań. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.