Elektromobilność Ile zaoszczędzimy jeżdżąc samochodem elektrycznym?21 August 2020 Elektromobilność Ile zaoszczędzimy jeżdżąc samochodem elektrycznym?21 August 2020Przeczytaj także Elektromobilność Kim są Liderzy Elektromobilności 2023? Poznaliśmy laureatów Już po raz piąty firmy najmocniej zaangażowane w rozwój zeroemisyjnego transportu w Polsce otrzymały tytuł „Lidera Elektromobilności”. Nagrody główne i wyróżnienia przyznało Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) oraz firma doradcza PwC podczas trwającego do dzisiaj Kongresu Nowej Mobilności 2023. Elektromobilność Nissan przechodzi na elektryki. Firma w 2030 nie sprzeda już samochodu spalinowego Firmy motoryzacyjne wyprzedzają unijne przepisy w kwestii elektryfikacji samochodów. Kilka dni temu Volvo ogłosiło, że wraz z początkiem przyszłego roku rezygnuje całkowicie z produkcji aut z silnikami Diesla. Teraz na stanowczy krok decyduje się Nissan – wg zapowiedzi prezesa koncernu, do 2030 roku firma ma zaprzestać sprzedawania spalinowych samochodów na terenie UE. Przewiduje się, że koszt zakupu nowego samochodu elektrycznego zrówna się z tym za auto konwencjonalne, za około 4-5 lat. Niektórych może to powstrzymać przed rychłą inwestycją w elektryka. Okazuje się jednak, że w przypadku auta zeroemisyjnego, z tytułu kosztów za przebieg, można zaoszczędzić nawet 17 tysięcy złotych. Jak to możliwe?Przekonanie o “tańszym” samochodzie elektrycznymJak wynika z badania opracowanego przez InsightOut LAB we współpracy z marką Volkswagen, około 82% ankietowanych woli kupić samochód za większe pieniądze, jeśli jego użytkowanie będzie kosztowało mniej. 71% zgadza się z opinią, że jazda samochodem elektrycznym jest tańsza, niż tym z silnikiem spalinowym (jednak tylko 27% jest całkowicie w tej kwestii przekonana). Natomiast pod względem kosztów utrzymania pojazdu, 65% wskazało elektryki za wymagające mniejszych pieniędzy.Portal auto.dziennik.pl przywołał raport Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, z którego wynika, że przegląd samochodu elektrycznego kosztuje o połowę mniej od przeglądu auta konwencjonalnego. Przewagą tego pierwszego jest mniejsza ilość układów z częściami o ograniczonej trwałości (m. in. brak układu rozrządu, zapłonu, uszczelek) oraz prostszy i mniej awaryjny osprzęt.ReklamaRekordowa rejestracja hybryd i elektryków w lipcuIle zapłacimy za przejazd 100 km samochodem elektrycznym?PSPA wykonało obliczenia na przykładzie użytkowania jednego modelu samochodu, ale w 3 różnych wariantach: Volkswagena e-Golf, Golf 1.5 TSI (benzyna) oraz Golf 2.0 TDI (diesel). Przy założeniu, że benzyna kosztuje 4,23 zł/l, a spalanie utrzymuje się na poziomie 6,7 l/100 km, jazda Golfem TSI na dystansie 100 km będzie nas kosztowała około 28-30 złotych. Co ciekawe, przejazd 100 km e-Golfem o średnim zużyciu energii na poziomie 15,3 kWh/100 km, wyniesie tylko 9 zł. W tym przypadku jednak PSPA uwzględniło sytuację, kiedy 80% energii w baterii pochodzi z gniazdka sieciowego, a reszta z ładowarki. ReklamaNawet 17 tysięcy złotych oszczędnościDalej analitycy z PSPA postanowili oszacować koszty za większy przebieg. 30 000 km w przypadku elektryka będzie kosztowało 2745 zł, podczas gdy przy paliwie konwencjonalnym wyniesie ponad 8 tysięcy (benzyna – 8502, diesel – 8045 zł).Łączny koszt ładowania samochodu elektrycznego, który przejedzie 90 000 km, osiągnie poziom 8235 zł. Po stronie paliw tradycyjnych są zupełnie inne sumy. Tankowanie diesla ściągnie z naszego portfela 24 tys. zł, zaś z silnika benzynowego już 25,5 tys. zł. To oznacza, że nie licząc kosztów związanych z serwisem i ewentualną wymianą części, jeżdżąc samochodem elektrycznym zaoszczędzimy nawet 17 tysięcy złotych!źródło: auto.dziennik.plArtykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.