Wiadomości OZE Inowrocław całkowicie elektryfikuje swoją flotę autobusów miejskich 26 lutego 2018 Wiadomości OZE Inowrocław całkowicie elektryfikuje swoją flotę autobusów miejskich 26 lutego 2018 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Przetarg na wymianę pojazdów komunikacji miejskiej w Inowrocławiu wygrało Volvo Polska. Do miasta dostarczone będzie 16 elektryczno-hybrydowych autobusów miejskich ładowanych plug-in, co sprawi, że cała flota będzie całkowicie zelektryfikowana. Przetarg ogłoszony przez Inowrocław dotyczył 8 autobusów elektrycznych oraz 8 elektryczno-hybrydowych ładowanych plug-in, które również nie emitują zanieczyszczeń i poruszać mogą się wyłącznie na silniku elektrycznym. Volvo Buses, które wygrało, dostarczy więc dwa swoje modele: Volvo 7900 Electric i Volvo 7900 Electric Hybrid. Reklama Autobusy elektryczno-hybrydowe (plug-in) zużywają zdecydowanie mniej paliwa od pojazdów spalinowych (aż o 60%) oraz emitują mniej dwutlenku węgla do atmosfery (aż o 70-90%). Pozwoli to miastu na redukcję zanieczyszczeń oraz generowanie oszczędności. Elektryczne hybrydy (plug-in) na jednym ładowaniu są w stanie przejechać około 70% trasy w zależności od ruchu drogowego i panujących warunków. Ich ładowanie może odbywać się na przystankach końcowych lub w zajezdni z czego zamierza skorzystać Inowrocław. Pojazdy wyposażone są w system, za pomocą którego można skalkulować zapotrzebowanie na energię na danej trasie i np. wykorzystywać napęd elektryczny w pobliżu miejsc, takich jak: szkoły, osiedla mieszkalne czy szpitale. Volvo 7900 Electric i Volvo 7900 Electric Hybrid będą w całości wyprodukowane w Polsce, we wrocławskiej fabryce Volvo. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.