Wiadomości OZE Inowrocław całkowicie elektryfikuje swoją flotę autobusów miejskich 26 lutego 2018 Wiadomości OZE Inowrocław całkowicie elektryfikuje swoją flotę autobusów miejskich 26 lutego 2018 Przeczytaj także Energia jądrowa Koniec 40-letniego zakazu? Dania rozważa powrót do atomu Po czterech dekadach zakazu wykorzystywania energetyki jądrowej w skandynawskim kraju, toczą się polityczne dyskusje by dokonać ponownego przełomu w polityce energetycznej. Rząd Dani w zeszłym tygodniu ogłosił, że rozpocznie analizę wykorzystania SMR-ów, jako uzupełnienia dla imponującej w tym kraju produkcji OZE. Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Przetarg na wymianę pojazdów komunikacji miejskiej w Inowrocławiu wygrało Volvo Polska. Do miasta dostarczone będzie 16 elektryczno-hybrydowych autobusów miejskich ładowanych plug-in, co sprawi, że cała flota będzie całkowicie zelektryfikowana. Przetarg ogłoszony przez Inowrocław dotyczył 8 autobusów elektrycznych oraz 8 elektryczno-hybrydowych ładowanych plug-in, które również nie emitują zanieczyszczeń i poruszać mogą się wyłącznie na silniku elektrycznym. Volvo Buses, które wygrało, dostarczy więc dwa swoje modele: Volvo 7900 Electric i Volvo 7900 Electric Hybrid. Reklama Autobusy elektryczno-hybrydowe (plug-in) zużywają zdecydowanie mniej paliwa od pojazdów spalinowych (aż o 60%) oraz emitują mniej dwutlenku węgla do atmosfery (aż o 70-90%). Pozwoli to miastu na redukcję zanieczyszczeń oraz generowanie oszczędności. Elektryczne hybrydy (plug-in) na jednym ładowaniu są w stanie przejechać około 70% trasy w zależności od ruchu drogowego i panujących warunków. Ich ładowanie może odbywać się na przystankach końcowych lub w zajezdni z czego zamierza skorzystać Inowrocław. Pojazdy wyposażone są w system, za pomocą którego można skalkulować zapotrzebowanie na energię na danej trasie i np. wykorzystywać napęd elektryczny w pobliżu miejsc, takich jak: szkoły, osiedla mieszkalne czy szpitale. Volvo 7900 Electric i Volvo 7900 Electric Hybrid będą w całości wyprodukowane w Polsce, we wrocławskiej fabryce Volvo. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.