Wiadomości OZE Inteligentne ładowanie może zmniejszyć koszty użycia pojazdów elektrycznych o 42% 28 czerwca 2018 Wiadomości OZE Inteligentne ładowanie może zmniejszyć koszty użycia pojazdów elektrycznych o 42% 28 czerwca 2018 Przeczytaj także Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Elektromobilność Orlen zbuduje w Polsce 16 stacji ładowania wodorem. Dostał na to pieniądze z UE Realizowany przez ORLEN projekt Clean Cities – Hydrogen mobility in Poland otrzymał bezzwrotne dofinansowanie z UE w wysokości 62 mln euro. Unijne wsparcie dotyczy budowy 16 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru, rozmieszczonych w różnych regionach Polski. Pieniądze zostaną też wydane na budowę instalacji produkcji zielonego odnawialnego wodoru, w oparciu o elektrolizę wody zasilanej odnawialnymi źródłami energii. Wielka Brytania w 2017 roku zdecydowała się na wycofanie sprzedaży samochodów z silnikami benzynowymi oraz dieselowymi do 2040 roku. Ekologiczna, pozarządowa organizacja WWF przyjęła z zadowoleniem deklarację, jednak w raporcie organizacji i Vivid Economics wskazano, że 20 lat oczekiwania na sukcesywne ograniczenia użycia tradycyjnych pojazdów jest zbyt długie i zbyt kosztowne w porównaniu do zastosowania elektromobilności w transporcie. Reklama WWF zastanawia się, jaki wpływ będzie miało zakończenie sprzedaży benzyny i oleju napędowego dziesięć lat wcześniej w Wielkiej Brytanii na gospodarkę, środowisko i system energetyczny. W marcu 2018 r. Konsultanci Vivid Economics opublikowali raport „Przyspieszenie transformacji w dziedzinie EV”. Badania pokazują, w jaki sposób stopniowe wycofywanie użycia konwencjonalnych paliw w transporcie do 2030 roku może pomóc Wielkiej Brytanii w: osiągnięciu prawnych limitów zanieczyszczenia powietrza, wsparciu Porozumienie Paryskiego w sprawie zmian klimatycznych i zapewnieniu świetlanej przyszłości brytyjskiej branży motoryzacyjnej. Z badań wynika, że użytkownicy samochodów elektrycznych w Wielkiej Brytanii wydadzą około 170 funtów w skali roku na nocne ładowanie pojazdu w domu do 2030 roku. Inteligentne ładowanie w czasie niskiego popytu na energię elektryczną może obniżyć ten rachunek nawet o 70 funtów (42-49%). Standardowa wysokość środków przeznaczanych na rachunek za benzynę wynosi około 800 funtów. Istotą przyśpieszenia transformacji w sektorze EV jest profil ładowania niż liczba pojazdów elektrycznych. System zarządzania ładowaniem oraz integracja pojazdów elektrycznych z systemem elektroenergetycznym będzie ważniejsza niż ilość elektryków na drogach. Według konsultantów Vivid Economics ustalono, że osiągnięcie celu rządowego zwiększy roczny koszt eksploatacji systemu elektroenergetycznego o 2,4 miliarda funtów. Przeniesienie docelowej daty o dziesięć lat do roku 2030 zwiększyłoby całkowity rachunek do 3,8 miliarda funtów rocznie, ale naukowcy stwierdzili, że zastosowanie inteligentnego ładowania zmniejszyłoby prawie o połowę kwotę do 2 miliardów funtów. W raporcie wskazano, że inteligentne ładowanie może zmniejszyć koszty ładowania pojazdów elektrycznych o 42% w scenariuszu do 2030 i 2040 roku. Jak czytamy na stronie WWF, spaliny są głównym czynnikiem przyczyniającym się do 40 000 przedwczesnych zgonów każdego roku w Wielkiej Brytanii związanych z zanieczyszczeniem powietrza. Transport jest także największym źródłem emisji dwutlenku węgla w Wielkiej Brytanii, a zmiany klimatyczne stanowią największe zagrożenie dla ludzi i przyrody na całym świecie. Źródło: WWF, TheTimes.co.uk Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.