Elektromobilność Kolejne autobusy elektryczne Solarisa w Norwegii 07 sierpnia 2018 Elektromobilność Kolejne autobusy elektryczne Solarisa w Norwegii 07 sierpnia 2018 Przeczytaj także Polska Nowy program MKiŚ. Dopłaty do wodoru Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ) przygotowało program wsparcia inwestycji wodorowych, który wpisuje się w unijny plan zwiększenia zdolności produkcyjnych wodoru odnawialnego i niskoemisyjnego. Nad programem pracowali przedstawiciele i eksperci z ministerstwa oraz Banku Gospodarstwa Krajowego. Polska Czy powódź to zagrożenie epidemiologiczne? Jakie choroby niesie ze sobą woda Południowa Polska wciąż walczy z żywiołem. W wielu miejscach mieszkańcy zajmują się sprzątaniem zalanych terenów – usuwają przyniesione przez wodę śmieci, ratują zalane wnętrza, osuszają dobytek. W takich okolicznościach szczególnie ważna jest ostrożność. Powódź to ogromne zagrożenie epidemiologiczne, co pokazała sytuacja z 1997 roku. W lipcu Solaris dostarczył kolejne autobusy do Norwegii. Zakończyły się odbiory pięciu Solarisów Urbino 12 electric dla przewoźnika Boreal Buss AS z Kristiansand. Jest to drugie po Oslo norweskie miasto stawiające na polskie bezemisyjne pojazdy. Zrealizowany kontrakt ma wartość 3 mln euro. Solaris zakończył w lipcu swój drugi projekt obejmujący dostawy autobusów elektrycznych na rynek norweski. Pięć dwunastometrowych pojazdów zasiliło flotę przewoźnika w mieście Kristiansand i już wozi pasażerów na linii numer 10. Reklama – Bardzo cieszymy się z dostawy naszych autobusów do stolicy południowej Norwegii. Chcemy być wiodącym dostawcą pojazdów bezemisyjnych także w Norwegii i to nam się udaje. Dzięki współpracy z naszym nowym klientem, firmą Boreal Buss AS, mogliśmy dostarczyć kolejne Urbino electric – mówi Sverre Skaar, Dyrektor Zarządzający Solaris Norge AS. – Widok naszych autobusów elektrycznych w tym pięknym mieście najzwyczajniej napawa mnie dumą – dodaje. Dwunastometrowe Urbino electric dla Kristiansand napędzane są dwoma silnikami trakcyjnymi (o mocy 125 kW każdy) zintegrowanymi z elektryczną osią napędową. Energia magazynowana jest w bateriach Solaris High Power o pojemności 145 kWh. Są one ładowane poprzez pięciopolowy pantograf, zamontowany na dachu, przygotowany do mocy 300 kW oraz złącze plug-in. Całość oświetlenia, zewnętrznego i wewnętrznego, wykonana jest w technologii LED. Pojazdy wyposażone są w klimatyzację z funkcją grzewczą, z kolei pasażerowie swoje urządzenia mobilne naładują w piętnastu podwójnych gniazdach USB. Uruchomienie pojazdu zabezpieczone jest alkolockiem. Solaris obecny jest w Norwegii od 2006 roku, dostarczając w tym czasie blisko 550 pojazdów do 20 miast. W ubiegłym roku przewoźnicy Norgesbuss i Unibuss odebrali łącznie 4 Urbino 12 electric, które użytkowe są w Oslo. Kristiansand zostało właśnie drugim miastem w Norwegii z elektrycznymi Solarisami. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.