Elektromobilność Kolejne autobusy elektryczne Solarisa w Norwegii 07 sierpnia 2018 Elektromobilność Kolejne autobusy elektryczne Solarisa w Norwegii 07 sierpnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Otwarto największe centrum testów dla hyperloopa w Europie. Jaka jest przyszłość kontrowersyjnego pomysłu Elona Muska? Choć wokół projektu firmy Hyperloop gromadzi się coraz więcej ciemnych chmur, a widmo likwidacji zagląda w oczy inwestorom, to w ostatnim czasie pojawiły pozytywne wieści. Właśnie otwarto najdłuższy w Europie tunel do badań nad technologią hyperloop. Obiekt liczy 420 metrów i znajduje się niedaleko holenderskiego miasta Veendam. Informacja na nowo rozpala wyobraźnie badaczy i pracowników europejskiego oddziału firmy, którzy obiecują podróż z Amsterdamu do Barcelony w ciągu zaledwie 8 kwadransów. Polska Columbus realizuje Term Sheet z grupą DTEK. W ramach umowy w Chrzanowie powstanie wielkoskalowy magazyn energii Columbus wraz z Grupą DTEK startuje z realizacją projektu BESS (Battery Energy Storage System) w Polsce. Spółka DRI, należąca do Grupy DTEK, rozpoczęła proces nabycia od Columbus największego magazynu energii, który Spółka przygotuje do warunków RTB (Ready to Build). Wielkoskalowy obiekt ma powstać w Chrzanowie (woj. małopolskie). W lipcu Solaris dostarczył kolejne autobusy do Norwegii. Zakończyły się odbiory pięciu Solarisów Urbino 12 electric dla przewoźnika Boreal Buss AS z Kristiansand. Jest to drugie po Oslo norweskie miasto stawiające na polskie bezemisyjne pojazdy. Zrealizowany kontrakt ma wartość 3 mln euro. Solaris zakończył w lipcu swój drugi projekt obejmujący dostawy autobusów elektrycznych na rynek norweski. Pięć dwunastometrowych pojazdów zasiliło flotę przewoźnika w mieście Kristiansand i już wozi pasażerów na linii numer 10. Reklama – Bardzo cieszymy się z dostawy naszych autobusów do stolicy południowej Norwegii. Chcemy być wiodącym dostawcą pojazdów bezemisyjnych także w Norwegii i to nam się udaje. Dzięki współpracy z naszym nowym klientem, firmą Boreal Buss AS, mogliśmy dostarczyć kolejne Urbino electric – mówi Sverre Skaar, Dyrektor Zarządzający Solaris Norge AS. – Widok naszych autobusów elektrycznych w tym pięknym mieście najzwyczajniej napawa mnie dumą – dodaje. Dwunastometrowe Urbino electric dla Kristiansand napędzane są dwoma silnikami trakcyjnymi (o mocy 125 kW każdy) zintegrowanymi z elektryczną osią napędową. Energia magazynowana jest w bateriach Solaris High Power o pojemności 145 kWh. Są one ładowane poprzez pięciopolowy pantograf, zamontowany na dachu, przygotowany do mocy 300 kW oraz złącze plug-in. Całość oświetlenia, zewnętrznego i wewnętrznego, wykonana jest w technologii LED. Pojazdy wyposażone są w klimatyzację z funkcją grzewczą, z kolei pasażerowie swoje urządzenia mobilne naładują w piętnastu podwójnych gniazdach USB. Uruchomienie pojazdu zabezpieczone jest alkolockiem. Solaris obecny jest w Norwegii od 2006 roku, dostarczając w tym czasie blisko 550 pojazdów do 20 miast. W ubiegłym roku przewoźnicy Norgesbuss i Unibuss odebrali łącznie 4 Urbino 12 electric, które użytkowe są w Oslo. Kristiansand zostało właśnie drugim miastem w Norwegii z elektrycznymi Solarisami. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.