Elektromobilność Kolejny producent smartfonów bierze się za elektromobilność 21 kwietnia 2021 Elektromobilność Kolejny producent smartfonów bierze się za elektromobilność 21 kwietnia 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Do firm, które mogą poszczycić się samochodami elektrycznymi własnej marki dołączył niedawno Huawei. Pojazd, jak na producenta elektroniki przystało, naszpikowany jest nowoczesną technologią. Reklama Zmiany w zasięgu Huawei nie stworzył elektryka sam. Połączył siły z Seres, amerykańsko-chińskim producentem pojazdów. Seres uchodzi za specjalistę w zwiększaniu zasięgu samochodów elektrycznych, dzięki czemu nowy wynalazek może przejechać 180 km bez ładowania. Najnowszy SERES SF5 jest dostępny w Chinach od dzisiaj. Jego cena waha się od 126 do 143 tys. zł. Xiaomi chce stworzyć samochód elektryczny Spalinowe wspomaganie Huawei i Seres zadbali również o miłośników dłuższych podróży. Producenci zaopatrzyli pojazd w mały silnik spalinowy. Uruchamia się on, gdy silnik elektryczny rozładuje się do pewnego poziomu, a następnie uzupełnia braki prądu. Dzięki temu jesteśmy w stanie przejechać ponad 1000 km bez wizyty na stacji ładowania. Europejczycy chcą zakazu sprzedaży samochodów z napędem spalinowym Kontrola nad wszystkim W samochodzie nie brakuje również nowoczesnych technologii. Huawei połączył aplikacje na telefonie z centralnym panelem sterowania pojazdem. Dzięki temu muzyka, której słuchamy na smartfonie, po wejściu do samochodu automatycznie zacznie lecieć z głośników. Nowy elektryk może łączyć się także z innymi, inteligentnymi urządzeniami znajdującymi się w domu. Pozwoli to kierowcy chociażby na wyłączenie domowej klimatyzacji, podczas gdy sam będzie mknął autostradą. Fot. Charlotte Stowe/Unsplash Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.