Elektromobilność Licznik elektromobilności: prawie 15 tys. elektryków i 1,3 tys. stacji ładowania 22 października 2020 Elektromobilność Licznik elektromobilności: prawie 15 tys. elektryków i 1,3 tys. stacji ładowania 22 października 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Najnowszy raport “Licznik elektromobilności” przygotowany przez PZPM i PSPA przedstawia dane z końca września. W Polsce było zarejestrowanych łącznie 14 788 samochodów osobowych z napędem elektrycznym. Ale to nie wszystko – do zielonej mobilności przyłączają się także środki komunikacji miejskiej i komendy policji. Reklama Stopniowy, lecz regularny wzrost Pod koniec września 2020 roku liczba elektrycznych samochodów osobowych wynosiła 14 788, z czego 55% stanowiły pojazdy w pełni elektryczne (BEV), natomiast pozostałą część hybrydy typu plug-in (PHEV). W okresie od stycznia do końca września 2020 roku przybyło ich 5 792 sztuki – o 97% więcej niż w analogicznym okresie w 2019 roku. Wzrost odnotowano również w parku elektrycznych pojazdów dostawczych i ciężarowych. Ich liczba zwiększyła się do 679 sztuk. Z kolei po polskich drogach jeździło już 8 430 sztuk elektrycznych motorowerów i motocykli. Obywatele mogli korzystać z 345 sztuk autobusów elektrycznych w kilku polskich miastach. Przez pierwsze 9 miesięcy bieżącego roku liczba elektrobusów wzrosła o 116 pojazdów, co w porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku oznacza zmianę o 197% r/r. – Polska umacnia swoją pozycję w segmencie zeroemisyjnego transportu publicznego. W ciągu zaledwie roku liczba autobusów elektrycznych jeżdżących po polskich drogach powiększyła się aż o 140 sztuk. Nasz kraj znajduje się w europejskiej czołówce zarówno pod względem wdrożeń elektrobusów do flot samorządowych, jak i produkcji pojazdów tego typu. W Polsce od wielu lat działają fabryki Solarisa i Volvo realizujące jeden z największych przetargów w Europie, a na początku października produkcję seryjną autobusów elektrycznych rozpoczął również zakład MANa w Starachowicach – powiedział Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA. Rozwija się także infrastruktura Wzrost liczby pojazdów zeroemisyjnych pobudził rozwój infrastruktury ładowania. Pod koniec września kierowcy mieli dostęp do 1 282 stacji ładowania, czyli do 2 445 punktów. W Polsce nadal przeważają stacje wolnego ładowania prądem przemiennym (AC) – stanowią 67% wszystkich ładowarek. Pozostałe z nich to szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC). Jak będzie wyglądać przyszłość transportu w Polsce? Raport WWF – Wrzesień okazał się kolejnym miesiącem, w którym dynamicznie zwiększyła się liczba samochodów ciężarowych i dostawczych oraz flota jednośladów. Najwyraźniej nasz kraj wpisuje się w europejski i światowy trend, bo coraz więcej dużych miast i metropolii oczekuje, by pojazdy dowożące różne towary do ścisłych centrów były niskoemisyjne. Pomimo tego, że w Polsce jeszcze nie ma takich przepisów, to wiele firm transportowych – szczególnie kurierskich – już dziś rozważa wymianę swoich flot na samochody elektryczne. I choć transport długodystansowy wciąż opiera się na pojazdach ciężarowych z silnikami Diesla, to już transport lokalny coraz częściej jest realizowany pojazdami dostawczymi i lekkimi ciężarowymi o napędach elektrycznych i hybrydowych – skomentował Jakub Faryś, Prezes PZPM. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.