Elektromobilność Łódź. Pierwsze autobusy elektryczne już na początku przyszłego roku 19 marca 2021 Elektromobilność Łódź. Pierwsze autobusy elektryczne już na początku przyszłego roku 19 marca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Łodzianie już za niecały rok będą mogli podróżować elektrycznymi autobusami. Volvo Bus Corporation dostarczy Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacyjnemu 17 pojazdów. Ponadto w mieście pojawią się również stacje szybkiego i wolnego ładowania. Reklama Spis treści Toggle17 nowych elektrobusówUdogodnienia dla pasażerówRozwój infrastruktury ładowaniaDofinansowanie z Unii 17 nowych elektrobusów Przetarg na elektryczne autobusy dla Miasta Łódź został rozstrzygnięty w sierpniu ub.r. Jak podaje portal ORPA.PL, pierwsze elektrobusy mają pojawić się na łódzkich ulicach już w I kwartale 2022 roku. Dostawcą pojazdów będzie Volvo Bus Corporation, który w przetargu konkurował z firmą Solaris. – O wyborze oferty Volvo zdecydowała też energochłonność autobusu, dzięki temu Volvo otrzymało parę punktów więcej – powiedział Zbigniew Papierski, prezes MPK-Łódź. Autobusy wodorowe w Polsce Udogodnienia dla pasażerów Autobusy Volvo 7900 Electric trafią do Łodzi z wrocławskiej fabryki. Pojazdy są niskopodłogowe i przystosowane do przewozu osób z niepełnosprawnością. Pomieszczą 75 pasażerów, w tym 34 na miejscach siedzących. Na podróżujących czeka również wiele udogodnień, w tym: klimatyzacja, monitoring wizyjny, system informacji pasażerskiej z ekranami LED i LCD,ładowarki USB. Rozwój infrastruktury ładowania Na jednym ładowaniu autobusy będą mogły przejechać ponad 100 km. Natomiast samo ładowanie potrwa kilka minut. O dostawę i montaż ładowarek zadba konsorcjum Ekoenergetyka Polska i Westa Building. Stacje szybkiego ładowania znajdą się na 6 pętlach autobusowych, natomiast do zajezdni trafią stacje wolnego ładowania. Ulepszenia infrastrukturalne, które pomogą w rozwoju elektromobilności [raport] Dofinansowanie z Unii Koszt autobusów to ok. 47,6 mln zł brutto. Łącznie z budową wiaty postojowej na terenie zajezdni przy ul. Limanowskiego i dostawą stacji ładowania, inwestycja wyniesie 65 mln zł brutto. – Cały projekt to koszt 65 mln zł brutto, natomiast 17 autobusów to 38 mln zł netto. Unijne dofinansowanie do niego jest na poziomie 84%, czyli MPK – Łódź płaci tylko 16% – wyjaśnił prezes MPK. Źródło: orpa.pl, volvobuses.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.