Wiadomości OZE Mercedes –Benz Vans przedstawił wodorowego Sprintera 12 lipca 2018 Wiadomości OZE Mercedes –Benz Vans przedstawił wodorowego Sprintera 12 lipca 2018 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Niemiecki producent Mercedes-Benz Vans przedstawił swoje kolejne rozwiązanie dla transportu zeroemisyjnego. Tym razem ofertę rozszerza o transport wodorowy w postaci kampera Sprinter F-Cell. Reklama Niemiecki producent zaprezentowali kamper Concept Sprinter F-Cell, który bazuje w konstrukcji na bestsellerowej furgonetce – Sprinterze. Poprzez zainstalowanie ogniw paliwowych Mercedes rozszerza swoją ofertę o wodorową technologię. Kamper ma za zadanie także uzupełnić pakiet zelektryfikowanych pojazdów eVito i eSprinter. „Rozszerzamy naszą strategię eDrive@Vans o napęd z ogniwami paliwowymi, który oferuje znaczne możliwości w średnim okresie, szczególnie w przypadku operacji na długich dystansach, niezależnie od tego, czy pojazd z ogniwami paliwowym jest używany jako samochód kempingowy czy jako inna, komercyjna instalacja”, powiedział Volker Mornhinweg. Wodorowy pojazd wyposażony jest silnik o mocy 147 kW, a jego moment obrotowy to 350 Nm. Producent zainstalował trzy zbiornik na wodór, które mogą pomieścić 4,5 kg paliwa. Całość wystarczy na około 300 kilometrów drogi. Jeśli klient życzy sobie większy zasięg pojazdu, można zainstalować dodatkowe zbiorniki z paliwem z tyłu wozu, by osiągnąć 500 kilometrów. Podobnie jak GLC F-CELL, Concept Sprinter F-CELL łączy w sobie ogniwo paliwowe i technologię akumulatorów litowo-jonowych, tworząc hybrydę plug-in. Oznacza to, że według uznania klient może postawić na elektryczne ładowanie, podnosząc zasięg nawet o 30 kilometrów. Struktura napędu na tylne koła i porównywalnie niska waga układu pozwala na dodawanie różnych nadwozi i przebudowy do użytku komercyjnego z większym ładunkiem. „Potencjał technologii wodorowej jest bezdyskusyjny. Dotyczy to przede wszystkim stosunkowo dużych furgonetek, które wymagają długiego zasięgu i krótkich okresów tankowania. Nasze analizy dowodzą, że wodorowe ogniwo paliwowe może stanowić rozsądną ekspansję zespołów napędowych w wielu różnych zastosowaniach na arenie komercyjnej i prywatnej. Concept Sprinter F-CELL zapewnia dziś wgląd w możliwości przyszłości”, komentuje Mornhinweg. Daimler jest jednym z pionierów technologii ogniw paliwowych. Najnowszy poziom jego rozwoju został zaprezentowany podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie 2017, gdzie przedstawiono średniej wielkości Mercedesa-Benz GLC F-CELL SUV z innowacyjnym połączeniem ogniwa paliwowego i napędu akumulatorowo-elektrycznego, skonfigurowanego jako hybryda typu plug-in. Źródło: Daimler, Electrive, DPCcars Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.