Wiadomości OZE Mercedes –Benz Vans przedstawił wodorowego Sprintera 12 lipca 2018 Wiadomości OZE Mercedes –Benz Vans przedstawił wodorowego Sprintera 12 lipca 2018 Przeczytaj także Świat Zaczynamy COP28. Czy światowi przywódcy zgromadzeni w naftowym królestwie uratują planetę przed przegrzaniem? Już dzisiaj w Dubaju rozpoczyna się konferencja COP28 – najważniejszy szczyt klimatyczny na świecie. Przedstawiciele 167 krajów świata spotkają się w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, aby dyskutować nad działaniami, mającymi powstrzymać zmiany klimatu. Czy rozmowy przyniosą pożądane skutki? Wielu w to powątpiewa, zwłaszcza gdy obradom przewodniczył będzie… szef państwowego koncernu naftowego, który miał podczas rozmów wstępnych tegorocznej COP namawiać przywódców do dalszych inwestycji w gaz. Eko styl życia 83% mieszkańców globu martwi się zmianą klimatu Tegoroczne lato, w Polsce rozciągnięte aż do października (3 października w Legnicy zanotowano rekordowe 29,3°C!), daje do myślenia. Kolejne miesiące najcieplejsze w historii pomiarów, gigantyczne i trudne do opanowania pożary, nawałnice, powodzie oraz niespotykane wcześniej susze sprawiają, że zmiana klimatu przestaje być odległą perspektywą. Potwierdzają to wyniki badania nastrojów społecznych wobec zmiany klimatu, przeprowadzonego na grupie blisko 19 tys. mieszkańców 27 krajów świata. Według jego wyników znaczna większość mieszkańców świata martwi się zmianami klimatu. Podobnie jest w Polsce. Niemiecki producent Mercedes-Benz Vans przedstawił swoje kolejne rozwiązanie dla transportu zeroemisyjnego. Tym razem ofertę rozszerza o transport wodorowy w postaci kampera Sprinter F-Cell. Reklama Niemiecki producent zaprezentowali kamper Concept Sprinter F-Cell, który bazuje w konstrukcji na bestsellerowej furgonetce – Sprinterze. Poprzez zainstalowanie ogniw paliwowych Mercedes rozszerza swoją ofertę o wodorową technologię. Kamper ma za zadanie także uzupełnić pakiet zelektryfikowanych pojazdów eVito i eSprinter. „Rozszerzamy naszą strategię eDrive@Vans o napęd z ogniwami paliwowymi, który oferuje znaczne możliwości w średnim okresie, szczególnie w przypadku operacji na długich dystansach, niezależnie od tego, czy pojazd z ogniwami paliwowym jest używany jako samochód kempingowy czy jako inna, komercyjna instalacja”, powiedział Volker Mornhinweg. Wodorowy pojazd wyposażony jest silnik o mocy 147 kW, a jego moment obrotowy to 350 Nm. Producent zainstalował trzy zbiornik na wodór, które mogą pomieścić 4,5 kg paliwa. Całość wystarczy na około 300 kilometrów drogi. Jeśli klient życzy sobie większy zasięg pojazdu, można zainstalować dodatkowe zbiorniki z paliwem z tyłu wozu, by osiągnąć 500 kilometrów. Reklama Podobnie jak GLC F-CELL, Concept Sprinter F-CELL łączy w sobie ogniwo paliwowe i technologię akumulatorów litowo-jonowych, tworząc hybrydę plug-in. Oznacza to, że według uznania klient może postawić na elektryczne ładowanie, podnosząc zasięg nawet o 30 kilometrów. Struktura napędu na tylne koła i porównywalnie niska waga układu pozwala na dodawanie różnych nadwozi i przebudowy do użytku komercyjnego z większym ładunkiem. „Potencjał technologii wodorowej jest bezdyskusyjny. Dotyczy to przede wszystkim stosunkowo dużych furgonetek, które wymagają długiego zasięgu i krótkich okresów tankowania. Nasze analizy dowodzą, że wodorowe ogniwo paliwowe może stanowić rozsądną ekspansję zespołów napędowych w wielu różnych zastosowaniach na arenie komercyjnej i prywatnej. Concept Sprinter F-CELL zapewnia dziś wgląd w możliwości przyszłości”, komentuje Mornhinweg. Daimler jest jednym z pionierów technologii ogniw paliwowych. Najnowszy poziom jego rozwoju został zaprezentowany podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie 2017, gdzie przedstawiono średniej wielkości Mercedesa-Benz GLC F-CELL SUV z innowacyjnym połączeniem ogniwa paliwowego i napędu akumulatorowo-elektrycznego, skonfigurowanego jako hybryda typu plug-in. Źródło: Daimler, Electrive, DPCcars Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.