Elektromobilność „Mój elektryk”: nowe dopłaty do samochodów elektrycznych 23 czerwca 2021 Elektromobilność „Mój elektryk”: nowe dopłaty do samochodów elektrycznych 23 czerwca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Program „Mój elektryk” przygotowany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej to odpowiedź na potrzeby branży motoryzacyjnej. Osoby prywatne, jak i firmy od dawna wyglądają nowych dotacji do zakupu elektryków. Reklama Szeroka grupa beneficjentów W nowej odsłonie programu został rozszerzony katalog beneficjentów od osób prywatnych po firmy. – Program będzie skierowany do szerokiej grupy beneficjentów: osób fizycznych, jednostek sektora finansów publicznych, instytutów badawczych, przedsiębiorców, stowarzyszeń, fundacji, spółdzielni, rolników indywidualnych, kościołów i innych związków wyznaniowych oraz ich osób prawnych – wylicza resort klimatu. Dopłaty do samochodów elektrycznych mają być bardziej atrakcyjne i łatwiejsze do zdobycia, również dla przedsiębiorców, którzy stanowią najbardziej zainteresowaną grupę. System wsparcia umożliwi dopłaty do pojazdów w leasingu, co jest obecnie najczęstszym sposobem finansowania nowych pojazdów. TOP 5: Najpopularniejsze samochody elektryczne Nowe rozdanie Na stronie Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego czytamy, że program przewiduje możliwość dofinansowania zakupu/leasingu nowych pojazdów zeroemisyjnych kategorii M1, M2, M3, N1, L1e, L2e, L3e, L4e, L5e, L6e, L7e wykorzystujących do napędu wyłącznie energię elektryczną z akumulatora lub prąd wytworzony z wodoru przez ogniwa paliwowe. Mowa tu o samochodach oraz motorowerach i motocyklach. – Program obejmie także pojazdy wyposażone w silnik, którego cykl pracy nie prowadzi do emisji gazów cieplarnianych lub innych substancji objętych systemem zarządzania emisjami gazów cieplarnianych, o którym mowa w ustawie z dnia 17 lipca 2009 r. o systemie zarządzania emisjami gazów cieplarnianych i innych substancji – cytuje Wydział Komunikacji Medialnej Ministerstwa Klimatu IBRM Samar. Kwota wsparcia Dziennik.pl podaje, że planowany budżet naboru do nowego programu wynosi 500 mln zł. To całkiem sporo. Przypomnijmy, że w ubiegłym roku NFOŚiGW w ramach naboru do trzech programów „Zielonego samochodu”, „eVAN-a” i „Kolibra” przewidział 150 mln zł. Ogłoszenie naboru wniosków nastąpi po tym, jak Komisja Europejska stwierdzi zgodności z unijnymi zasadami pomocy publicznej. Wówczas też poznamy sposób składania i rozpatrywania wniosków. Źródło: samar.pl, dziennik.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.