Elektromobilność „Mój elektryk”: nowe dopłaty do samochodów elektrycznych 23 czerwca 2021 Elektromobilność „Mój elektryk”: nowe dopłaty do samochodów elektrycznych 23 czerwca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Program „Mój elektryk” przygotowany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej to odpowiedź na potrzeby branży motoryzacyjnej. Osoby prywatne, jak i firmy od dawna wyglądają nowych dotacji do zakupu elektryków. Reklama Szeroka grupa beneficjentów W nowej odsłonie programu został rozszerzony katalog beneficjentów od osób prywatnych po firmy. – Program będzie skierowany do szerokiej grupy beneficjentów: osób fizycznych, jednostek sektora finansów publicznych, instytutów badawczych, przedsiębiorców, stowarzyszeń, fundacji, spółdzielni, rolników indywidualnych, kościołów i innych związków wyznaniowych oraz ich osób prawnych – wylicza resort klimatu. Dopłaty do samochodów elektrycznych mają być bardziej atrakcyjne i łatwiejsze do zdobycia, również dla przedsiębiorców, którzy stanowią najbardziej zainteresowaną grupę. System wsparcia umożliwi dopłaty do pojazdów w leasingu, co jest obecnie najczęstszym sposobem finansowania nowych pojazdów. TOP 5: Najpopularniejsze samochody elektryczne Nowe rozdanie Na stronie Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego czytamy, że program przewiduje możliwość dofinansowania zakupu/leasingu nowych pojazdów zeroemisyjnych kategorii M1, M2, M3, N1, L1e, L2e, L3e, L4e, L5e, L6e, L7e wykorzystujących do napędu wyłącznie energię elektryczną z akumulatora lub prąd wytworzony z wodoru przez ogniwa paliwowe. Mowa tu o samochodach oraz motorowerach i motocyklach. – Program obejmie także pojazdy wyposażone w silnik, którego cykl pracy nie prowadzi do emisji gazów cieplarnianych lub innych substancji objętych systemem zarządzania emisjami gazów cieplarnianych, o którym mowa w ustawie z dnia 17 lipca 2009 r. o systemie zarządzania emisjami gazów cieplarnianych i innych substancji – cytuje Wydział Komunikacji Medialnej Ministerstwa Klimatu IBRM Samar. Kwota wsparcia Dziennik.pl podaje, że planowany budżet naboru do nowego programu wynosi 500 mln zł. To całkiem sporo. Przypomnijmy, że w ubiegłym roku NFOŚiGW w ramach naboru do trzech programów „Zielonego samochodu”, „eVAN-a” i „Kolibra” przewidział 150 mln zł. Ogłoszenie naboru wniosków nastąpi po tym, jak Komisja Europejska stwierdzi zgodności z unijnymi zasadami pomocy publicznej. Wówczas też poznamy sposób składania i rozpatrywania wniosków. Źródło: samar.pl, dziennik.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.