Elektromobilność „Mój elektryk”: nowe dopłaty do samochodów elektrycznych 23 czerwca 2021 Elektromobilność „Mój elektryk”: nowe dopłaty do samochodów elektrycznych 23 czerwca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Otwarto największe centrum testów dla hyperloopa w Europie. Jaka jest przyszłość kontrowersyjnego pomysłu Elona Muska? Choć wokół projektu firmy Hyperloop gromadzi się coraz więcej ciemnych chmur, a widmo likwidacji zagląda w oczy inwestorom, to w ostatnim czasie pojawiły pozytywne wieści. Właśnie otwarto najdłuższy w Europie tunel do badań nad technologią hyperloop. Obiekt liczy 420 metrów i znajduje się niedaleko holenderskiego miasta Veendam. Informacja na nowo rozpala wyobraźnie badaczy i pracowników europejskiego oddziału firmy, którzy obiecują podróż z Amsterdamu do Barcelony w ciągu zaledwie 8 kwadransów. Elektromobilność Ładowarki do elektrycznych hulajnóg i rowerów zasilane… słońcem Stale rozwijający się sektor elektromobilności rodzi różne potrzeby, a także odpowiadające im innowacje. Jedną z nich jest wynalazek niemieckiej firmy Domum, która stworzyła system do parkowania elektrycznych hulajnóg i rowerów będący jednocześnie ładowarką. Urządzenie zasilane jest panelami słonecznymi. Program „Mój elektryk” przygotowany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej to odpowiedź na potrzeby branży motoryzacyjnej. Osoby prywatne, jak i firmy od dawna wyglądają nowych dotacji do zakupu elektryków. Reklama Szeroka grupa beneficjentów W nowej odsłonie programu został rozszerzony katalog beneficjentów od osób prywatnych po firmy. – Program będzie skierowany do szerokiej grupy beneficjentów: osób fizycznych, jednostek sektora finansów publicznych, instytutów badawczych, przedsiębiorców, stowarzyszeń, fundacji, spółdzielni, rolników indywidualnych, kościołów i innych związków wyznaniowych oraz ich osób prawnych – wylicza resort klimatu. Dopłaty do samochodów elektrycznych mają być bardziej atrakcyjne i łatwiejsze do zdobycia, również dla przedsiębiorców, którzy stanowią najbardziej zainteresowaną grupę. System wsparcia umożliwi dopłaty do pojazdów w leasingu, co jest obecnie najczęstszym sposobem finansowania nowych pojazdów. TOP 5: Najpopularniejsze samochody elektryczne Nowe rozdanie Na stronie Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego czytamy, że program przewiduje możliwość dofinansowania zakupu/leasingu nowych pojazdów zeroemisyjnych kategorii M1, M2, M3, N1, L1e, L2e, L3e, L4e, L5e, L6e, L7e wykorzystujących do napędu wyłącznie energię elektryczną z akumulatora lub prąd wytworzony z wodoru przez ogniwa paliwowe. Mowa tu o samochodach oraz motorowerach i motocyklach. – Program obejmie także pojazdy wyposażone w silnik, którego cykl pracy nie prowadzi do emisji gazów cieplarnianych lub innych substancji objętych systemem zarządzania emisjami gazów cieplarnianych, o którym mowa w ustawie z dnia 17 lipca 2009 r. o systemie zarządzania emisjami gazów cieplarnianych i innych substancji – cytuje Wydział Komunikacji Medialnej Ministerstwa Klimatu IBRM Samar. Kwota wsparcia Dziennik.pl podaje, że planowany budżet naboru do nowego programu wynosi 500 mln zł. To całkiem sporo. Przypomnijmy, że w ubiegłym roku NFOŚiGW w ramach naboru do trzech programów „Zielonego samochodu”, „eVAN-a” i „Kolibra” przewidział 150 mln zł. Ogłoszenie naboru wniosków nastąpi po tym, jak Komisja Europejska stwierdzi zgodności z unijnymi zasadami pomocy publicznej. Wówczas też poznamy sposób składania i rozpatrywania wniosków. Źródło: samar.pl, dziennik.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.