OZE Najnowszy Golf może być napędzany zieloną energią 26 października 2020 OZE Najnowszy Golf może być napędzany zieloną energią 26 października 2020 Przeczytaj także OZE Przyszłość kryptowalut może być zielona? Ustawa Kryptowalutowa a energetyka Na początku grudnia br. prezydent Karol Nawrocki po raz kolejny wykorzystał swoje prawo weta na „Ustawie Kryptowalutowej”, która miała regulować rynek wirtualnych środków płatniczych. Oficjalnie przedstawionym powodem weta, który blokuje m.in. implementację unijnych przepisów, jest zbytnie rozbudowanie przepisów, co miałoby doprowadzić do „nadregulacji”. W cieniu politycznej awantury umyka jednak kluczowy wątek: ekologia. OZE Nowy KPEiK: miliardy inwestycji i niepewność offshore Ministerstwo Energii sfinalizowało prace nad dokumentem, który ma zadecydować o tempie zmian w polskiej energetyce, skali inwestycji i przyszłym miksie paliw. Zaktualizowany Krajowy Plan w dziedzinie Energii i Klimatu pokazuje, na jakie technologie rząd chce postawić w pierwszej kolejności – od OZE i energetyki jądrowej po elektryfikację gospodarki – oraz wskazuje, że rozwój morskiej energetyki wiatrowej po 2030 roku może być wolniejszy, niż oczekuje branża. Volkswagen to niewątpliwie jeden z czołowych graczy na rynku motoryzacji. Polska grupa współpracuje obecnie z Polenergią – jednym z liderów krajowego rynku energii odnawialnej. Ta kooperacja ma przynieść widoczne efekty dla środowiska i dać dodatkową niezależność energetyczną. Reklama Użytkownicy samochodów powinni zdawać sobie sprawę, że podróżowanie pojazdami napędzanymi ropą i olejami nie jest neutralne dla środowiska. Grupa Volkswagen wkracza w erę zielonej energii i elektromobilności. Kompleksowe działania mają przynieść najbardziej wymierne efekty, a kolejnym krokiem ku niskoemisyjności ma być najnowszy Golf TGI napędzany biometanem. Popularny Golf TGI jest wyposażony w czterocylindrowy silnik o pojemności 1,5 litra. Posiada też trzy zbiorniki na gaz ziemny, który może wykorzystywać biometan. Zbiorniki paliwowe są zintegrowane z podwoziem i pozwalają na przejazd 400 km trasy na bio trybie. Silnik układu napędowego jest zasilany głównie CNG. Źródło: volkswagen.pl Kto skorzysta z aut na biometan? Biometan jest paliwem odnawialnym, ma skład identyczny z gazem naturalnym i może służyć do produkcji zielonego wodoru. Może być stosowany zamiast gazu ziemnego – biometan można mieszać w dowolnej proporcji z CNG, co jest zdecydowanie bardziej ekologicznym rozwiązaniem niż jazda na ropie. Kierowcy pojazdów napędzanych gazem ziemnym korzystają obecnie ze stosunkowo niskich cen za to paliwo. W porównaniu do benzyny czy oleju napędowego, zbiorniki na gaz ziemny mogą wytwarzać większą ilość energii i mają niższą zawartość węgla. Według Volkswagena jazda w trybie CNG powoduje około 25% mniej emisji dwutlenku węgla niż w przypadku benzyny. Tankowanie nowego Golfa biometanem lub e-gazem zapewnia widoczne rezultaty zarówno w skali mikro, jak i przyczynia się do globalnej przemiany energetycznej. Biometan wytwarzany jest z odpadów organicznych, natomiast e-gaz zostaje uzyskany z nadmiaru zgromadzonej energii elektrycznej. Statystyczny Polak o autach elektrycznych. Badania Insightout Lab i Volkswagena Volkswagen oferuje wiele modeli samochodów wyposażonych w silniki na gaz ziemny. Są one oznaczone skrótem TGI. Marka działa zgodnie z regulacjami Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure (obrazuje realne zużycie paliwa i emisję CO2). Producent twierdzi, że dzięki sprawności silników CNG oraz niskiej emisji CO2 (brak emisji cząstek stałych, niskoemisyjność przy rezygnacji z ropy) silniki na gaz ziemny nadal będą cieszyć się popularnością. Źródło: bioenergy-news.com, volkswagen.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.