Na wodór Największa na świecie ciężarówka na wodór 30 czerwca 2022 Na wodór Największa na świecie ciężarówka na wodór 30 czerwca 2022 Przeczytaj także Na wodór Energia nie zginie z baterią w płynie. Nowy pomysł naukowców ze Stanforda Magazynowanie energii staje się coraz poważniejszym wyzwaniem w światowej energetyce. Być może dobrym rozwiązaniem na jej przechowywanie będzie system ciekłych organicznych nośników wodoru (LOHC). Dzięki ostatniemu odkryciu naukowców z Uniwersytetu Stanforda, przechowywanie energii za pomocą tej technologii może być jeszcze łatwiejsze. Klucz tkwi w tym, że LOHC są… płynne, dzięki czemu m. in. łatwiej je przechowywać i transportować. Na wodór Stacja wodorowa w Poznaniu otwarta. To trzeci taki obiekt w Polsce Orlen uruchomił w Poznaniu swoją pierwszą w Polsce, ogólnodostępną, całodobową stację wodorową, na której można tankować samochody osobowe, ciężarowe, a także autobusy. Poznańska stacja jest częścią projektu Clean Cities, dofinansowanego ze środków unijnych w ramach instrumentu CEF oraz krajowych z programu „Zielony transport publiczny”. Stacja zasilać będzie flotę 25 autobusów należących do Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Poznaniu. Firma Anglo American przedstawiła prototyp jednej z największej ekologicznych maszyn. Największa na świecie ciężarówka na wodór służy w kopalni Mogalakwena w RPA. Reklama Największa na świecie ciężarówka na wodór Największa na świecie ciężarówka na wodór ma moc 2 MW, może przewozić 290 ton ładunku i nie emituje dwutlenku węgla, który przyczynia się do globalnego ocieplenia. Zielony, czyli ekologiczny wodór służący do zasilania ciężarówek jest w całości produkowany na terenie kopalni przy pomocy elektrowni słonecznej. Kompleks do produkcji, magazynowania i tankowania wodoru w Mogalakwena zawiera największy w Afryce elektrolizer. Górnicza firma Anglo American chce osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2040 roku. Górnictwo mniej szkodliwe dla środowiska Górnictwo jest odpowiedzialne nawet aż za 7% światowej emisji gazów cieplarnianych, dlatego tak ważna jest zmiana w podejściu do transportu w tym sektorze gospodarki. W ciągu najbliższych kilku lat przewidujemy przekształcenie lub wymianę naszej obecnej floty ciężarówek z silnikami wysokoprężnymi na ten bezemisyjny system transportowy, zasilany ekologicznym wodorem. Jeśli ten pilotaż się powiedzie, będziemy mogli usunąć do 80% emisji oleju napędowego w naszych kopalniach odkrywkowych, wprowadzając tę technologię do naszej globalnej floty – Duncan Wanblad, dyrektor naczelny Anglo American. Wodór jest doskonałym paliwem, ponieważ jest lekki i wydajny. Zielony wodór można wytwarzać w sposób zrównoważony dla środowiska, wykorzystując energię słoneczną do jego ekstrakcji z wody. Spalanie wodoru nie emituje dwutlenku węgla, więc więc w znacznie mniejszym stopniu przyczynia się do globalnego ocieplenia. Wodór może być wykorzystywany do wytwarzania energii elektrycznej w systemach ogniw paliwowych, lub jako zwykłe paliwo użyteczne w procesach spalania. Toyota wprowadza przenośne pojemniki na wodór. Jakie mają zastosowania? źródło: angloamerican.com, mckinsey.com, zdj. główne – flickr.com/photos/angloamerican Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.