Na wodór Toyota wprowadza przenośne pojemniki na wodór. Jakie mają zastosowania?19 czerwca 2022 Na wodór Toyota wprowadza przenośne pojemniki na wodór. Jakie mają zastosowania?19 czerwca 2022Przeczytaj także Na wodór W Krakowie kursuje autobus wodorowy! Emituje tylko parę wodną Wodór napędza ogniwa autobusu zeroemisyjnego testowanego w krakowskiej komunikacji miejskiej. Po pełnym zatankowaniu wodoru pojazd może przejechać do 350 km. Krakowska komunikacja wodorowa a miasto przewiduje zakup kolejnych środków transportu tego typu. Elektromobilność Ciężarówka emituje tylko parę wodną, wytwarza energię elektryczną i ma zasięg do 1000 km Wyobraź sobie samochód ciężarowy, który emituje tylko parę wodną, sam wytwarza energię elektryczną na pokładzie i ma zasięg do 1000 km. Jest to możliwe dzięki ogniwom paliwowym zasilanym wodorem, a Volvo Trucks rozpoczęło testy pojazdów wykorzystujących tę nową technologię. Toyota zaprezentowała przenośne pojemniki na wodór. Działający prototyp przenośnego wkładu wodorowego ma służyć jako źródło energii w transporcie i ekologicznych domach. Przenośne pojemniki na wodórZaprezentowane w czerwcu 2022 roku przenośne pojemniki na wodór to konstrukcja, która ma ułatwić dostarczanie energii wodorowej do zasilania urządzeń codziennego użytku w domu i poza nim, m.in. w transporcie. Toyota prowadzi testy tej technologii w Japonii. Wodór jest doskonałym paliwem, ponieważ jest lekki i wydajny. Zielony wodór można wytwarzać w sposób zrównoważony dla środowiska, wykorzystując energię słoneczną do jego ekstrakcji z wody. Spalanie wodoru nie emituje dwutlenku węgla, więc nie przyczynia się do globalnego ocieplenia. Wodór może być wykorzystywany do wytwarzania energii elektrycznej w systemach ogniw paliwowych, lub jako zwykłe paliwo użyteczne w procesach spalania.W Krakowie ruszy pierwsza w Polsce stacja tankowania wodoremToyota pracuje nad zbudowaniem kompleksowego łańcucha dostaw opartego na wodorze i przedstawia szereg zastosowań dla swojej technologii. Korzyści z używania wkładów wodorowychGłównymi zaletami tego rozwiązania ma być jego mobilność i wygoda, możliwość łatwej wymiany i szybkiego ładowania. Wymiary prototypu to 400 mm długości i 180 mm średnicy przy wadze 5 kg.Twórcy twierdzą, że jeden wkład wodorowy wytwarza wystarczającą ilość energii elektrycznej do zasilania typowej domowej kuchenki mikrofalowej przez około 3-4 godziny, czyli ok. 3.3 kWh, w zależności od wydajności zewnętrznego ogniwa paliwowego używanego do konwersji wodoru na energii elektrycznej.Możliwość kontrolowania przepływu wodoru pozwala na szeroki zakres zastosowań. Kolejną zaletą ma być możliwość zapewnienia potrzeb energetycznych w odległych i niezelektryfikowanych obszarach.Zastosowania wkładów wodorowych, źródło: global.toyota/enObecnie większość wodoru jest wytwarzana z paliw kopalnych i wykorzystywana do celów przemysłowych, takich jak produkcja nawozów i rafinacja ropy naftowej. Jednym z głównych celów przy produkcji wodoru jest obniżenie emisji dwutlenku węgla, nad czym pracuje teraz m.in. japoński rząd. Ewolucja tej technologii ma iść w stronę zwiększenia gęstości energii i łatwiejszego użycia.Technologie wodorowe opracowywane są już także w Polsce, czego dowodem jest pierwszy autobus na wodór: Premiera! Polski autobus wodorowy nic nie spala i oczyszcza powietrzeźródło i zdj. główne – global.toyota/enArtykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.