Wiadomości OZE Następna generacja Porsche Macan będzie elektryczna 13 marca 2019 Wiadomości OZE Następna generacja Porsche Macan będzie elektryczna 13 marca 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Rada Nadzorcza Porsche AG podjęła decyzję o produkcji następnej generacji Macan jako w pełni elektrycznej serii. Reklama Producent samochodów napisał w oświadczeniu: To będzie pierwszy całkowicie elektryczny samochód od Porsche. Pierwsze egzemplarze zjadą z linii produkcyjnej na początku następnej dekady. Będzie to kolejny krok Porsche w dziedzinie elektromobilności. Taycan, pierwszy samochód sportowy od Porsche napędzany elektrycznie, zostanie wprowadzony na rynek pod koniec 2019 r., a niedługo potem zadebiutuje model pokrewny, Taycan Cross Turismo. – Do 2022 roku zainwestujemy ponad 6 miliardów euro w mobilność elektryczną, a do 2025 roku 50 procent wszystkich nowych samochodów Porsche może mieć elektryczny układ napędowy. Niemniej jednak, w ciągu następnych dziesięciu lat skoncentrujemy się na mieszance napędowej składającej się z jeszcze bardziej zoptymalizowanych silników benzynowych, hybrydowych modeli plug-in i czysto elektrycznych samochodów sportowych. Naszym celem jest odgrywanie pionierskiej roli w technologii, dlatego będziemy konsekwentnie dostosowywać firmę do mobilności w przyszłości – zapowiada Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG. Decyzja o produkcji następnej generacji Macan została podjęta w lipcu ubiegłego roku. Inwestowanie w elektromobilność w tym zakładzie stwarza możliwość produkcji całkowicie elektrycznych pojazdów na istniejącej linii produkcyjnej w przyszłości. Podobnie jak Taycan, następna generacja Macana ma technologię 800-woltową i jest oparta na architekturze Porsche PPE (Premium Platform Electric), opracowanej we współpracy z Audi AG. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.