Wiadomości OZE Następna generacja Porsche Macan będzie elektryczna 13 marca 2019 Wiadomości OZE Następna generacja Porsche Macan będzie elektryczna 13 marca 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Rada Nadzorcza Porsche AG podjęła decyzję o produkcji następnej generacji Macan jako w pełni elektrycznej serii. Reklama Producent samochodów napisał w oświadczeniu: To będzie pierwszy całkowicie elektryczny samochód od Porsche. Pierwsze egzemplarze zjadą z linii produkcyjnej na początku następnej dekady. Będzie to kolejny krok Porsche w dziedzinie elektromobilności. Taycan, pierwszy samochód sportowy od Porsche napędzany elektrycznie, zostanie wprowadzony na rynek pod koniec 2019 r., a niedługo potem zadebiutuje model pokrewny, Taycan Cross Turismo. – Do 2022 roku zainwestujemy ponad 6 miliardów euro w mobilność elektryczną, a do 2025 roku 50 procent wszystkich nowych samochodów Porsche może mieć elektryczny układ napędowy. Niemniej jednak, w ciągu następnych dziesięciu lat skoncentrujemy się na mieszance napędowej składającej się z jeszcze bardziej zoptymalizowanych silników benzynowych, hybrydowych modeli plug-in i czysto elektrycznych samochodów sportowych. Naszym celem jest odgrywanie pionierskiej roli w technologii, dlatego będziemy konsekwentnie dostosowywać firmę do mobilności w przyszłości – zapowiada Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG. Decyzja o produkcji następnej generacji Macan została podjęta w lipcu ubiegłego roku. Inwestowanie w elektromobilność w tym zakładzie stwarza możliwość produkcji całkowicie elektrycznych pojazdów na istniejącej linii produkcyjnej w przyszłości. Podobnie jak Taycan, następna generacja Macana ma technologię 800-woltową i jest oparta na architekturze Porsche PPE (Premium Platform Electric), opracowanej we współpracy z Audi AG. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.