Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Nie dla minipojazdów elektrycznych na chodnikach

minipojazdów elektrycznych

Nie dla minipojazdów elektrycznych na chodnikach

Minipojazdy elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Świadczą o tym nie tylko statystyki sprzedażowe – ale również coraz większa ich ilość na chodnikach i drogach wielu europejskich miast. To wiąże się ze zmianami w infrastrukturze i regulacjach prawnych. Władze chcąc zapewnić bezpieczeństwo wszystkim uczestnikom ruchu, przystosowują przepisy do nowych realiów.  

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Francja ma zamiar wprowadzić od września zakaz poruszania się hulajnogami elektrycznymi po chodnikach. Od momentu obowiązywania nowych przepisów użytkownicy e-hulajnóg będą mogli jeździć wyłącznie na specjalnych ścieżkach lub po drogach, na których prędkość nie przekracza 50 km/h. Regulacje te nie będą dotyczyły osób, które będą używały minielektryków w tradycyjny sposób – bez użycia napędu elektrycznego. Wyłączone z zakazu będą również hulajnogi, których maksymalna rozwijana prędkość nie przekracza 25 km/h. Za nieprzestrzeganie przepisów będzie można dostać mandat w wysokości 135 euro.  

To jednak nie wszystkie zmiany. By móc w ogóle korzystać z elektrycznych hulajnóg, trzeba będzie ukończyć 8 rok życia. Co więcej młodzi użytkownicy wspomnianych pojazdów będą musieli do ukończenia 12 roku życia posiadać kask. Zaostrzenie przepisów obejmuje również całkowity zakaz korzystania ze słuchawek na uszach bez względu na wiek.  

Obecnie francuzi mogą skorzystać z wynajmu około 15 tys. hulajnóg elektrycznych, a do końca roku liczba ta ma wzrosnąć aż do 40 tys. Zmiana przepisów wraz z rosnącą popularnością wydaje się niezbędna dla bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu.  

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.