Wiadomości OZE Niemcy: Wyższe kary dla kierowców, promocja carpoolingu 13 listopada 2019 Wiadomości OZE Niemcy: Wyższe kary dla kierowców, promocja carpoolingu 13 listopada 2019 Przeczytaj także Energia jądrowa Koniec 40-letniego zakazu? Dania rozważa powrót do atomu Po czterech dekadach zakazu wykorzystywania energetyki jądrowej w skandynawskim kraju, toczą się polityczne dyskusje by dokonać ponownego przełomu w polityce energetycznej. Rząd Dani w zeszłym tygodniu ogłosił, że rozpocznie analizę wykorzystania SMR-ów, jako uzupełnienia dla imponującej w tym kraju produkcji OZE. Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Łamanie przepisów drogowych w Niemczech będzie teraz słono kosztować. Za parkowanie na pasie ochronnym dla rowerzystów zapłacimy 100 euro. W nowych regulacjach jest też punkt ważny dla środowiska. Reklama Minister transportu zaproponował wyższe kary dla kierowców blokujących korytarz życia – zmiany zostały zatwierdzone przez prezydenta. Kary sięgną nawet 320 euro za korzystanie z korytarza życia przez niecierpliwych kierowców, którzy nie chcą stać w korku. W Niemczech jest mnóstwo radarów, dlatego zjawisko piractwa drogowego występuje rzadziej niż w Polsce. Jednak każdy kierowca, który utrudnia jazdę innym uczestnikom ruchu drogowego lub im zagraża, uszkodził ich pojazd lub zaparkował samochód w miejscu niedozwolonym na dłużej niż godzinę otrzyma jeden punkt karny w Centralnym Rejestrze Sprawców Wykroczeń Drogowych we Flensburgu. – Nowe przepisy wejdą w życie jeszcze w tym roku – informuje ministerstwo transportu Niemiec. Pojawiła się również ważna zmiana w ruchu drogowym na rzecz środowiska – ministrowie proponują umożliwienie jazdy po pasie przeznaczonym dla autobusów samochodom osobowym, w których znajduje się przynajmniej trzech pasażerów. Skąd ta zmiana? Eksperci liczą na to, że przepis pozwoli na rozpromowanie idei carpoolingu, która zakłada wspólne podróżowanie osób na tej samej trasie. Carpooling zmniejsza emisję zanieczyszczeń i natężenie ruchu drogowego. W USA ten przepis dobrze się sprawdza. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.