Wiadomości OZE Niemiecki producent systemów akumulatorowych planuje zwiększyć zdolność produkcyjną do 800 MWh 04 czerwca 2019 Wiadomości OZE Niemiecki producent systemów akumulatorowych planuje zwiększyć zdolność produkcyjną do 800 MWh 04 czerwca 2019 Przeczytaj także Energia jądrowa Koniec 40-letniego zakazu? Dania rozważa powrót do atomu Po czterech dekadach zakazu wykorzystywania energetyki jądrowej w skandynawskim kraju, toczą się polityczne dyskusje by dokonać ponownego przełomu w polityce energetycznej. Rząd Dani w zeszłym tygodniu ogłosił, że rozpocznie analizę wykorzystania SMR-ów, jako uzupełnienia dla imponującej w tym kraju produkcji OZE. Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Firma Akasol w 2020 roku zwiększy swoją zdolność produkcyjną do 800 MWh. Producent się ciągle rozwija – w pierwszym kwartale odnotował przychody na poziomie 9,1 mln euro. Jak podaje dyrektor finansowy, firma prowadzi rozmowy z różnymi producentami pojazdów, m.in. z Volvo, Daimler i eCitaro. Reklama Niemiecki producent systemów akumulatorów do pojazdów Akasol chce zwiększyć swoją zdolność produkcyjną do 800 MWh w miejscowości Lagen w Niemczech. Jak podaje najnowszy raport firmy, planowana moc ma być wprowadzona od pierwszego kwartału 2020 roku. Pierwotne założenie zwiększenia zdolności produkcyjnej zakładało podwojenie z 300 do 600 MWh do 2020 roku. Realizacja tego celu planowana jest na 2019 rok – 9 miesięcy wcześniej niż pierwotnie przewidywano. Akasol podaje, że w pierwszych trzech miesiącach roku obrotowego odnotowało wyższe przychody wynoszące 9,1 mln euro, czyli o 4,5 mln więcej w porównaniu z zeszłym rokiem. Jak mówi dyrektor finansowy Carsten Bovenschen, Akasol negocjuje nowe lub dodatkowe umowy na dostawę systemów akumulatorowych z różnymi producentami pojazdów. Obecnie odbywają się rozmowy ze skandynawskimi firmami, m.in. Volvo, a także z firmami azjatyckimi będącymi potencjalnymi dostawcami systemów akumulatorowych do pojazdów elektrycznych. Firma współpracuje także z innymi niemieckimi firmami i prowadzi testy nad stacjami szybkiego ładowania. Do klientów Akasolu można zaliczyć producenta samochodów Daimlera i autobusu eCitaro. Firma Akasol powstała w 1990 roku z akademickiej grupy technologii słonecznych Uniwersytetu Technologicznego w Darmstadt. Zajmuje się ona produkcją systemów akumulatorów litowo-jonowych dla pojazdów hybrydowych i elektrycznych, które są stosowane w autobusach akumulatorowych, pojazdach przemysłowych, handlowych, statkach i pojazdach szynowych. Akasol wyposażył w swoje baterie m. in. autobusy w Kolonii. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.