Wiadomości OZE Nike będzie wykorzystywać energię odnawialną 24 stycznia 2018 Wiadomości OZE Nike będzie wykorzystywać energię odnawialną 24 stycznia 2018 Przeczytaj także Energia jądrowa Koniec 40-letniego zakazu? Dania rozważa powrót do atomu Po czterech dekadach zakazu wykorzystywania energetyki jądrowej w skandynawskim kraju, toczą się polityczne dyskusje by dokonać ponownego przełomu w polityce energetycznej. Rząd Dani w zeszłym tygodniu ogłosił, że rozpocznie analizę wykorzystania SMR-ów, jako uzupełnienia dla imponującej w tym kraju produkcji OZE. Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Firmy, które są rozpoznawalne na całym świecie, wiele inwestują w kreowanie swojego wizerunku. W ostatnich dniach w mediach pojawiła się informacja, że McDonald oraz Coca Cola dążą do pełnego recyklingu opakowań, w których sprzedają swoje produkty. Wszystko po to, by chronić środowisko naturalne przed odpadami. To tylko jeden z przykładów pozytywnych pijarowych zagrań. Coraz więcej firm dąży również do wykorzystywania wyłącznie energii elektrycznej generowanej ze źródeł odnawialnych. Jako przykład można podać technologicznych gigantów, takich jak: Apple czy Google, oraz jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek odzieżowych – Nike. Reklama Nike poinformowało, że podpisało umowę z teksańską firmą Avangrid na dostarczanie energii elektrycznej z farm wiatrowych. Kontrakt, który został podpisany, opiewa na 86 MW mocy – jest on jednym z kroków, jakie podejmuje amerykańska firma odzieżowa, by stopniowo dążyć do całkowitego uniezależniania się od prądu uzyskiwanego ze źródeł konwencjonalnych. Według założeń Nike chciałoby do 2025 roku wykorzystywać wyłącznie „zieloną energię”. Wszystko po to, aby ograniczać emisję gazów cieplarnianych do atmosfery, powstałą w wyniku działalności firmy. Niewątpliwie proekologiczne decyzje pomogą środowisku, jak i również wzmocnią pozytywny obraz Nike wśród konsumentów. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.